Tips på rent protein utan tillsatser

Home Forums Kosttillskott Tips på rent protein utan tillsatser

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #102470
    #1077833

    Hej! Efter att läst här och på andra forum om problemet med ”rena” protein har även jag letat runt och slutligen hittat nått som jag tycker är intressant. De flesta whey proteiner verkar tillverkas på samma sätt med i stort sätt samma ingridienser vilket ställer till med problem för de med allergi eller allergikänslighet. Utöver det allergiska känner en del att det inte är så kul att stoppa i sig sötningsmedel och diverse E-ämnen. Det blir ju faktiskt en hel del om man slåt ut på år av träning med proteinpulver. Jag är anhängare av den kritik som förs mot soja i livsmedel och till exempel sojalecitin.
    Jag har precis beställt ett vassle proteinpulver från Holistic. Det säljs av flera företag i sverige och är fritt från sötningsmedel, tillsatser och sojalecitin. Det är koncentrat så det tas inte om lika snabbt som isolat men å andra sidan har koncentrat många andra fördelar. Jag vet att många frågat på forum utan att hitta och det här är det mest prisvärda och renaste jag lyckats hitta i alla fall.
    Är det någon som testat? Jag kan återkomma med hur jag tyckte det smakade och fungerade.

    #1078075
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.