Träningsschema

Home Forums Kosttillskott Träningsschema

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #100909
    #1073882

    Tjena, jag är en kille på 15 år som tränar hårt och äter mer än en häst och sover så fort jag får läge till det.
    Mitt träningsschema ser ut såhär:
    Måndag ben
    Tisdag bröst/triceps
    Onsdag rygg/biceps
    Torsdag axlar
    Fredag Ben
    Lördag Biceps/triceps
    Söndag vila

    Jag undrar ifall jag kan träna biceps,triceps och ben 2gånger i veckan?
    Har lite mejlkontakt med Ronnie coleman och enligt han är det bara bra att köra det 2ggr/vecka.
    Någon här som vet hur länge det tar att återhämta musklerna från ett hårt pass?
    Tycker ni det är bra eller dåligt att träna dem 2ggr?

    #1073903

    Jag skulle inte lägga så stor kraft på biceps och triceps. Tycker du kan köra bara bröst på tisdagen alt. lägga in vader där. Samma sak med ryggen att du antingen kör den ensam alt. lägger in traps där. Du kan även skippa det andra ben-passet och flytta axelpasset till fredagen dvs. vilodag torsdag. Detta skulle jag göra då axlar lätt kopplas in vid både bröst och rygg vilket ger dem mer vila.

    Btw 6dagars styrketräning är för mycket för de flesta 15åringar. Jag vet hur det är att vilja träna varje dag och hur det kliar i armar och ben när det är vilodag då man inte ”får” träna. Men tänk på att det är i vilan du växer och att överträning inte är bra för din hälsa eller byggnad!

    Mvh Vincent

    #1074219

    Som ovanstående skriver.

    1 mat, 2 vila, 3 träning.

    Fler pass ger dig troligast inte mer resultat, var inte rädd för att vila från gymmet.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.