Tribulus, Bra eller Anus?

Home Forums Kosttillskott Tribulus, Bra eller Anus?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #564969

    Hej hej..

    Funderar på att beställa två burkar Tribulus, har provat det någon gång förut.
    Dock inte längre än ett par dagar i sträck men tyckte ändå att jag kännde en effekt av det, men efter att ha läst runt lite här på body och även på en del andra siter har jag mest stött på negativa åsikter om tribulus.
    Verkar inte som att någon har lyckats påvisa någon ökning av testohalter jämnfört med sina kontrollgrupper t.ex.

    Det jag undrar helt enkelt är: Vad ni har haft för erfarenheter av Tribulus?

    Om den effekten jag upplevde var psykosomatisk eller kanske en ren placeboeffekt.
    Men en sak kan jag skriva under, ökadsexlust eller kåt rent ut sagt… Det blir man! :whistle:

    Mvh

    #71634
    #564970

    Någon effekt på gymmet får du inte,läs studierna och tidigare trådar,trib har diskuterats sönder om och om igen..
    Förstår inte vad en ny tråd skulle kunna göra annorlunda..

    Trib ökar som sagt inte testo nivåerna,möjligen östrogen nivåerna som kanske förklarar den hos vissa påstådda ökade libiodon.

    #564971

    Jag har läst alla studierna och de tidigare trådarna.. Är medveten om att det med största sannolikhet inte boostar testonivån i kroppen.

    Det var lite den argumentationen jag hoppades slippa här..

    Det jag var ute efter är folks ”upplevda” effekt av det var.

    Sist jag provade hade jag dietat ett par veckor och kände mig rätt seg i kroppen, och upplevde faktiskt en liten omladdning när åt tribulus ett par dagar.
    Sen om det var en ren placeboeffekt vet jag inte, därför jag vill höra vad andra har upplevt, som faktiskt testat det, trotts studierna.

    En effekt man inte kan ta ifrån Tribulus är en markant ökad sexlust. Något iaf jag uppskattar och har lätt för att tappa lite när man gått på kaloriunderskott ett par veckor!

    #564972
    Ozzeh wrote:
    Jag har läst alla studierna och de tidigare trådarna.. Är medveten om att det med största sannolikhet inte boostar testonivån i kroppen.

    Det var lite den argumentationen jag hoppades slippa här..

    Det jag var ute efter är folks ”upplevda” effekt av det var.

    Sist jag provade hade jag dietat ett par veckor och kände mig rätt seg i kroppen, och upplevde faktiskt en liten omladdning när åt tribulus ett par dagar.
    Sen om det var en ren placeboeffekt vet jag inte, därför jag vill höra vad andra har upplevt, som faktiskt testat det, trotts studierna.

    En effekt man inte kan ta ifrån Tribulus är en markant ökad sexlust. Något iaf jag uppskattar och har lätt för att tappa lite när man gått på kaloriunderskott ett par veckor!

    Tycker nog att jag fick viss effekt inne i gymmet när jag tog 3-4st vid morgon, middag, kväll. Alltså 9-12st om dagen, men inte om man tar rekomenderat intag. Och vem fan bryr sig om du blir mer taggad i gymmet av placebo eller av vetenskap, huvudsaken är väl ATT du orkar mer?

    #564973
    Ozzeh wrote:
    Jag har läst alla studierna och de tidigare trådarna.. Är medveten om att det med största sannolikhet inte boostar testonivån i kroppen.

    Det var lite den argumentationen jag hoppades slippa här..

    Det jag var ute efter är folks ”upplevda” effekt av det var.

    Sist jag provade hade jag dietat ett par veckor och kände mig rätt seg i kroppen, och upplevde faktiskt en liten omladdning när åt tribulus ett par dagar.
    Sen om det var en ren placeboeffekt vet jag inte, därför jag vill höra vad andra har upplevt, som faktiskt testat det, trotts studierna.

    En effekt man inte kan ta ifrån Tribulus är en markant ökad sexlust. Något iaf jag uppskattar och har lätt för att tappa lite när man gått på kaloriunderskott ett par veckor!

    För att göra det enkelt.

    Många tycker att de får bättre libido samt att tribulus kan ge lite extra energi till träning mm.

    Bygger det muskler?
    SVAR:Tribulus bygger förmodligen inte muskler.

    #564974

    För er som Trib funkat för, vad har ni använt för märke / märken?

    #564975

    Drog i mig en burk och funkade inte alls..

    #564976
    Sprax wrote:
    För er som Trib funkat för, vad har ni använt för märke / märken?

    Jag har testat Body Science, DXB, Fairing och tycker att alla dessa fungerar på libido samt energi nivåerna.

    #564977
    Olle Sparringsjö wrote:
    Jag har testat Body Science, DXB, Fairing och tycker att alla dessa fungerar på libido samt energi nivåerna.

    Schysst. Jag har lyckats hitta X-Travital (500 mg Trib per capsel) på Life (av alla ställen). Hur lång tid tar det innan man märker något?

    #564978
    Sprax wrote:
    Schysst. Jag har lyckats hitta X-Travital (500 mg Trib per capsel) på Life (av alla ställen). Hur lång tid tar det innan man märker något?

    Om det fungerar för dig, så borde du känna något efter några dagar.

    #564979

    3 x 500 mg (totalt 1500 mg) Tribulus intaget. Rapporterar tillbaka eventuella resultat. Hittills, ca 9 timmar efter första tabletten har det i alla fall inte hänt något.

    #564980

    AHAHHAHHH, skrattar ihjäl mig. Tribulus har bevisad noll effekt på träningen. Ökar dock östrogen som jag som kille inte velat öka.

    #564981

    Effekt har det definitivt men frågan är vad det gör. Den enda effekten på ig är i alla fall att det gjorde mig grymt aggressiv. Mycket otrevligt, jag kommer inte att använda tribulus igen. Jag kan förstå att en del personer tror att tribulus ökar testosteron eftersom en del av de effekter folk får, aggression och libido tex, associeras med höga testosteronvärden. Emellertid höll effekten bara i sig ett par timmat och försvann lika snabbt som den uppkommit. Jag tror att hade effekten berott på ökat testosteron borde det ha tagit längre tid att börja och hållit i sig längre.

    Sammanfattningsvis har tydligen någon effekt men det är förmodligen mest psykiskt. Mig gjorde det dock bara aggressiv så jag kommer att undvika det.

    #564982

    Tribulus påverkar östrogenet = hormon vilket kan påverka humöret mm.

    Många som säger att de blir lätt irriterade på tribulus.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.