Home › Forums › Kosttillskott › Trött av kreatin?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 januari, 2009 at 11:49 #51886Anonym anvandareMember21 januari, 2009 at 11:49 #126209Anonym anvandareMember
Hallå där ute alla kreatinpimplare!
Har någon av er upplevt att ni blir trötta av kreatin monohydrat? Jag blir så sjukt trött direkt efter jag har tagit det, i princip helt utslagen. Höll uppe med det o var pigg som en nötkärna, och startade i förgår en uppladdnings omgång och blir lika trött nu oxå…någon som upplevt samma sak o vet vad det kan bero på? Slitna njurar?21 januari, 2009 at 11:58 #126210Anonym anvandareMemberaldrig hört om nån som blivit trött av kreatin men testa kanske skippa uppladdningen och kör bara innan träning eller något? det tar lite längre tid att fylla upp med kreatin då men det funkar ju… kanske blir piggare då?
21 januari, 2009 at 12:02 #126211Anonym anvandareMemberGör du uppladdningen ordentligt? Jag vet flera som inte kör den. Jag skippade det dom första gångerna, men efter att jag sprutlackerade en toalett på en burgerbar så kör jag alltid en riktigt ordentlig uppladdningsfas.
Iallafall jag blir trött om jag inte dricker ordentligt med kreatin i kroppen. Det handlar nog om 1.5 liter per träningspass á 90-120 minuter, minst 1.5 är vad jag behöver. Det finns några pass där jag kört en blandning av fatburner, kreatin och koffein. Då kissade jag 6 gånger på ett pass. Efter var man seg i magen och hade en väldigt lös avföringSå jag tror det är vattnet som saknas, du behöver ha i dig några liter innan intaget och ett par efter framåt kvällen.
MVH
21 januari, 2009 at 12:28 #126212Anonym anvandareMemberDahlgren wrote:Gör du uppladdningen ordentligt? Jag vet flera som inte kör den. Jag skippade det dom första gångerna, men efter att jag sprutlackerade en toalett på en burgerbar så kör jag alltid en riktigt ordentlig uppladdningsfas.
Iallafall jag blir trött om jag inte dricker ordentligt med kreatin i kroppen. Det handlar nog om 1.5 liter per träningspass á 90-120 minuter, minst 1.5 är vad jag behöver. Det finns några pass där jag kört en blandning av fatburner, kreatin och koffein. Då kissade jag 6 gånger på ett pass. Efter var man seg i magen och hade en väldigt lös avföringSå jag tror det är vattnet som saknas, du behöver ha i dig några liter innan intaget och ett par efter framåt kvällen.
MVH
Du kan nog ha rätt i det där om vätskan, jag dricker alldeles för dåligt. Ska ändra på det så får vi se om det hjälper:up:
21 januari, 2009 at 12:31 #126213Anonym anvandareMemberPerra_mja wrote:Du kan nog ha rätt i det där om vätskan, jag dricker alldeles för dåligt. Ska ändra på det så får vi se om det hjälper:up:Ja, hoppas det hjälper. Annars återkom och försök få ett svar av Arne eller Grub, eller kanske någon annan av moderatorerna/kunniga som kan mycket mer. Dom har väl ett par studier inopererade i hjärnan som kan hjälpa dig. :whistle:
Lycka till! :up:30 september, 2011 at 01:43 #126214Anonym anvandareMemberJag bumpar denna tråd då jag känner samma problem. Iaf vad jag tror det beror på. Tycker man pissa jämt men hur mycket vatten bör man dra i sig?? Om Det nu är de som är problemet?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.