Uppehåll från PWO’s

Home Forums Kosttillskott Uppehåll från PWO’s

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #65039
    #452747

    Efter jag hade använt VIP-X/NO-xplode i drygt 4 veckor har jag haft uppehåll ca 1.5-2veckor nu. Men igår testade jag och tog en drink VIP-X Innan träning och kände en jävla skillnad.
    Är det bara att köra på då eller ska jag fortfarande vänta och ha ett längre uppehåll?
    Är det bara att ta ett uppehåll när jag känner att effekten avtar eller finns det några andra anledningar att långvariga uppehåll?

    Kikade runt lite men hittade inte svaret, om ni hittar svaret till frågan som ställs så länka gärna.

    #452748
    Robert Lilja wrote:
    Det är självklart valfritt om man vill ta ett uppehåll eller ej. Kan vara skönt för kroppens CNS att få vila ett tag från dessa produkter dock.

    Mvh
    Robert Lilja

    Okok, hur länge är ”ett tag” då? Har för mig att det var runt 4veckor, men det stod inget om det på mmsports hemsida.

    #452749
    nible wrote:
    Okok, hur länge är ”ett tag” då? Har för mig att det var runt 4veckor, men det stod inget om det på mmsports hemsida.

    Det beror på hur ofta man tar Body Science VIP-X, intar man produkten 6gånger per vecka så är det större chans att effekten avtar.

    Tar man VIP-X 3gånger i veckan så behöver man förmodligen aldrig vila från produkten.

    1-3veckor borde vara en lagom viloperiod om man slutat få effekt av koffein mm.

    En annan fördel med VIP-X mot många andra PWO är att den innehåller ganska höga doser ALC vilket hjälper kroppen att återhämta sig.

    #452750
    Olle Sparringsjö wrote:
    Det beror på hur ofta man tar Body Science VIP-X, intar man produkten 6gånger per vecka så är det större chans att effekten avtar.

    Tar man VIP-X 3gånger i veckan så behöver man förmodligen aldrig vila från produkten.

    1-3veckor borde vara en lagom viloperiod om man slutat få effekt av koffein mm.

    En annan fördel med VIP-X mot många andra PWO är att den innehåller ganska höga doser ALC vilket hjälper kroppen att återhämta sig.

    Okej, tack för svaret Olle. Jag tog produkten ca 4ggr veckan, men var sjukt rätt ofta under den perioden också. Jag fortsätter denna vecka med att ta så får jag se hur jag gör efter det.

    Om ingen har något att tillägga kan tråden låsas.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.