Vad för piller tillskott rek. du?

Home Forums Kosttillskott Vad för piller tillskott rek. du?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • Author
    Posts
  • #516928

    Har nu tränat intensivt sen dec 08 och har gjort en bra och stadig samt långsam bulk ifrån 65 kilo till nu min morgonvikt på 82 kilo. Känner att jag vill ta min Kosthållning samt träning ett steg ytterliggare och frågar nu experterna. De som tävlar får gärna säga sitt i denna tråden.

    Tränar 5-6 dgr i veckan.
    Mån:Rygg
    Tis:Bröst,Axlar
    Ons:vila ev lite cardio
    Tors:Biceps,triceps
    Fredag:Ben,mage
    Lörd:Bröst
    Sön:cardio

    Nuvarnade kost tillskott.
    Eaa
    Kreatin
    Double pro protein
    No-Explode
    Omega-3.

    10g Eaa blandat med 5g kreatin direkt på morgonen. 45 min efter äter jag frukost. Samt tar alltid 10g Eaa direkt före och efter träning.

    Alltid Stadig frukost som brukar bestå av 3dl gröt, 2 kokta ägg,grovt bröd, en burk makrillfile samt juice och double pro protein samt alltid en tablett abcde vitamin.

    Övriga mål är husmanskost baserade. Allt från fisk,fågel-kött. Ris-potatis, pasta mm. Sallad,grönsaker råa samt kokta. Broccoli,morötter,blomkål etc. och jag brukar oxå lägga till 2 portioner double pro protein utspridda över dagen. Som mellanmål brukar det bli antingen Ärtsoppa. Tonfisk/keso,samt ägg för att förstärka protein intaget.

    Kvällsmål brukar oftast bli 250g kvarg eller några ägg + tonfisk. Lite olika beroende på vad man har hemma.

    Äter 6 mål om dagen.

    Det jag nu undrar över är om det är nått övrigt tillskott som kan vara bra att lägga till?
    Koffeintabletter behövs ej då jag dricker cirka 4-5 koppar kaffe om dagen.

    //Linus

    #70217
    #516929

    D-vitamin

    #516930

    Jag är ingen expert, men jag ser att du tar en vitamin- tablett dagligen, men om du verkligen vill boosta dig och din träning så kör som du gör nu, men skippa vintamintabletten och kör på animal pak istället.

    Jag har gått över till animal pak, och mår bättre än någonsin. Jag är piggare och stabilare, sover bättre och känner mig på topp hela dagen!

    Jag rekomenderar ett sådant pak om dagen, kanske två de dagar man kör tunga benpass…

    Det är inget fancy med det…bara att man mår toppen och har en högre lägstanivå när man tränar tycker jag…

    #516931
    Eddie Vedder wrote:
    D-vitamin

    D-vitamin äter jag varje morgon. Kör friggs ABCDE Vitamin. En tablett dagligen.

    #516932
    J.v.K wrote:
    ”pak” är väl sjukt dyrt dock?

    270 spänn för 44 ”paks” kostar som 2-4 äpplen om dagen…6-12 kr beroende på om du tar 1 eller 2 paks dvs..

    ”sjukt dyrt” är väl att ta i ;) Vitaminer är det viktigaste att få i sig ju!

    #516933
    malawiglenn wrote:
    den mängden D-vitamin du får i dig där är sjukligt liten..

    Den tabletten på morgonen kombinerat med minst En burk makrillfile i tomatsås samt ägg,mjölk och tonfisk och samt i grädde i såser osv som man äter varje dag bör väll räcka? D-vitamin finns ju även i de faktorer jag har nämnt.

    #516934
    Flessa wrote:
    Men jo, det D-vitaminet du får i från fet fisk, mjölk, kvarg o.s.v lär räcka gott och väl.

    För vad? Att komma upp i RDI?

    #516935
    Flessa wrote:
    För att ligga på en rimlig dagsdos och inte riskera att lida av att få D-vitaminbrist.

    Hur många IU anser du det vara då?

    #516936
    Flessa wrote:
    För att ligga på en rimlig dagsdos och inte riskera att lida av att få D-vitaminbrist.
    Eddie Vedder wrote:
    Hur många IU anser du det vara då?

    Bump!

    Vore intressant att höra vilken mängd IU du anser vara lämplig såhär under vinterhalvåret i Sverige. SJälv tycker jag helt klart det finns evidens för att rekommendera högre än tillskott av RDI även om kosten är bra.

    Jag tror definitivt varje svensk kan ta t.ex. 1500-2000 IU/dag. Mer om man är gammal och/eller mörkhyad t.ex.

    #516937

    ett ZMA tillskott
    ett Kalium tillskott

    #516938
    Flessa wrote:
    Ts äter ju en stor mängd mjälk, kvarg & fet fisk så jag tror att denna komemr upp i dessa mängder i alla fall.

    I vilka mängder? De du anser räcka eller de jag nämner? För om du håller med om nivåerna och tror att den kosten räcker har du fel.

    Förstår inte varför diu vägrar svara på hur mycket du anser vara tillräckligt? Och att kvarg skulle vara en källa håller jag definitivt inte med om. Inget tillsatt D-vitamin och närmast fettfritt.

    #516939

    Lånar tråden lite istället för att skapa en ny.

    Har tänkt börja äta extra Zink och Magnesium som tillskott. Hur mycket är lämpligt att äta per dag?

    Hittat följade pillar som jag tänkte köpa, nån som har åsikter om innehållet? Innehållet nedan är för 2 piller så det går ju att ”snåla” och äta endast ett av dom per dag. Men är innehållet vettigt?

    • Vitamin D (as cholecalciferol): 200 IU
    • Calcium (as Calcium Carbonate): 1000mg
    • Magnesium (as 89% magnesium oxide, 11% magnesium amino acid chelate): 500mg
    • Zinc (as 80% zinc oxide, 20% zinc amino acid chelate): 25mg
    • Betaine HCI: 100mg
    • Glutamic Acid HCI: 80mg

    #516940
    malawiglenn wrote:
    okej är det två piller av ”något” som innehåller det där?

    Om jag vore dig skulle jag skaffat WNT eller Twinlabs zink + magnesium kapslar, 100st av varje för ca 70-90 spänn. 30mg zink samt 500mg magnesium.

    Om du inte dricker mycket mjölk kan ju en ”calmag” produkt vara bra att ha istället för rent Mg tillskott.

    Ja, 2 piller är en portion.

    Dom är rätt billiga och finns på en butik där jag ändå hade tänkt beställa lite annat.

    Det finns alltid nåt annat att köpa, men vad jag vill veta är om innehållet är skapligt i dom där pillren.

    #516941
    Flessa wrote:
    Ts äter ju en stor mängd mjälk, kvarg & fet fisk så jag tror att denna komemr upp i dessa mängder i alla fall.

    Fet fisk innehåller väl inte så mycket D-vitamin om man inte äter levern?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.