Veteran Hjälp Önskas!

Home Forums Kosttillskott Veteran Hjälp Önskas!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #562344

    Hejsan alla gymmare där ute! :)

    Jag är en kille på 16 år, 180 cm lång och väger runt 70 kg.
    Jag är ute efter något slags kost-tillskott då jag anser att skolmaten
    inte räcker till. Jag har tränat i ca 2 – 3 månader nu, ungefär 4 ggr/v.
    Oftast är jag på gymmet under någon håltimme eller direkt efter skolan,
    och då har man oftast inte fått i sig tillräckligt med mat för att träningen
    ska ge något värre resultat. Har kollat runt lite och hittat ett kost-tillskott
    som jag tycker ser bra ut. LÄNK: Länkning är förbjuden

    Men som sagt vore det bra med lite hjälp från er som varit med ett tag,
    vad har ni för tips/rekommendationer?

    Tacksam för svar!
    MVH Salvan. :bb3:

    #71447
    #562346

    Varför skulle inte skolmaten räcka till?

    Ett proteinpulver blandat med kolhydratspulver (malto) kan vara att rekommendera om du vill gå upp i vikt. Märket spelar ingen större roll, det är mestadels smakerna som skiljer sig åt mellan de olika märkena.

    #562348
    nible wrote:
    Varför skulle inte skolmaten räcka till?

    Ett proteinpulver blandat med kolhydratspulver (malto) kan vara att rekommendera om du vill gå upp i vikt. Märket spelar ingen större roll, det är mestadels smakerna som skiljer sig åt mellan de olika märkena.

    Vi får ofta Gröt, soppa eller någon sorts pasta rätt, vilket man tröttnar på
    ganska fort. Maten är varken god eller näringsrik men man får försöka
    trycka i sig det ändå. Tack för tipset, jag kollade runt lite och undrar nu
    om du har något bra färdigblandad ”malto” att rekommendera?

    Tack för det snabba svaret! :)

    #562350
    Salvan wrote:
    Vi får ofta Gröt, soppa eller någon sorts pasta rätt, vilket man tröttnar på
    ganska fort. Maten är varken god eller näringsrik men man får försöka
    trycka i sig det ändå. Tack för tipset, jag kollade runt lite och undrar nu
    om du har något bra färdigblandad ”malto” att rekommendera?

    Tack för det snabba svaret! :)

    Färdigblandad malto? Menar du ett proteinpulver som är färdigblandat med malto? Isf är det en gainer du tänker på. Jag föredrar dock att blanda själv då jag inte alltid vill ha kolhydrater i min drink, det kan du inte undvika om du har en gainer.

    Man får tyvärr inte länka till webbshopar, men kolla runt på exempelvis MMsports eller gymvaruhuset så hittar du nog vad du letar efter med ett hyggligt pris.

    #562352
    nible wrote:
    Färdigblandad malto? Menar du ett proteinpulver som är färdigblandat med malto? Isf är det en gainer du tänker på. Jag föredrar dock att blanda själv då jag inte alltid vill ha kolhydrater i min drink, det kan du inte undvika om du har en gainer.

    Man får tyvärr inte länka till webbshopar, men kolla runt på exempelvis MMsports eller gymvaruhuset så hittar du nog vad du letar efter med ett hyggligt pris.

    Okej, jag ska kolla runt lite!
    Jag märkte det där med länkar ( fick en varning )

    Tack för hjälpen! :)

    #562354

    Vad jag förstått är det någon typ av vassleprotein jag ska ha?

    #562356
    Salvan wrote:
    Vad jag förstått är det någon typ av vassleprotein jag ska ha?

    Det beror på, vassle är ju snabbare än kasein så vassle är ju kanske att föredra att inta efter träning medan kasein är långsammare och bättre att ta innan läggdags eller som mellanmål.

    Annars kan du köpa en blandning, EISELT DoubleChoclate är riktigt gott protein med fördelningen 80%vassle och 20%kasein.

    #562357
    nible wrote:
    Det beror på, vassle är ju snabbare än kasein så vassle är ju kanske att föredra att inta efter träning medan kasein är långsammare och bättre att ta innan läggdags eller som mellanmål.

    Annars kan du köpa en blandning, EISELT DoubleChoclate är riktigt gott protein med fördelningen 80%vassle och 20%kasein.

    Okej, annars har jag kollat lite på Pro FX skulle tydligen vara bra.
    Vad tror du om det? :)

    #562359

    Som jag tidigare sa så är det främst de bästa smakerna man letar efter när man köper ett proteinpulver. Jag själv gillade inte Vanilla och Choklad smaken på FX-seriens pulver, men det betyder inte att du tycker samma sak.

    Men det är ett billigt proteinpulver så testa det och se vad du tycker.

    #562361
    nible wrote:
    Som jag tidigare sa så är det främst de bästa smakerna man letar efter när man köper ett proteinpulver. Jag själv gillade inte Vanilla och Choklad smaken på FX-seriens pulver, men det betyder inte att du tycker samma sak.

    Men det är ett billigt proteinpulver så testa det och se vad du tycker.

    Okej, men du tror att det är ett passande pulver för mig?
    och det finns inga negativa effekter bakom det? :what:

    #562363
    Salvan wrote:
    Okej, men du tror att det är ett passande pulver för mig?
    och det finns inga negativa effekter bakom det? :what:

    Jag har absolut ingen aning om det är ett ”passande” pulver för dig, som jag har sagt så är det mest den bästa smaken man letar efter när man köper proteinpulver. Jag vet ju inte vad för smaker du gillar.

    Och nej, det finns inga negativa bieffekter med proteinpulver, det är bara vanligt protein i pulverform.

    #562365
    nible wrote:
    Jag har absolut ingen aning om det är ett ”passande” pulver för dig, som jag har sagt så är det mest den bästa smaken man letar efter när man köper proteinpulver. Jag vet ju inte vad för smaker du gillar.

    Och nej, det finns inga negativa bieffekter med proteinpulver, det är bara vanligt protein i pulverform.

    Haha, okej.
    Men då tänker jag följa ditt råd och testa detta pulver :up:
    Tack för vägledningen!

    #562367
    Flessa wrote:
    Prisvärt, gott, bra blandprotein utan Aspartam som även är vitamin/mineralberikat; Great Nutritions Best Whey. 90% Vassle och 10% Kasein, perfekt i din återhämtningsdryck.

    Kan inte hitta den i någon webbshop? :huh:

    #562368
    Flessa wrote:
    Får ju inte länka tyvärr. Men kan garantera att du har en Lifebutik i närheten, de har! :)

    Förövrigt har GReat även en mycket prisvärd och bra Gainer med lagom kolhydrater och protein. :)

    Okej, ska kolla upp det :up:

    tack för hjälp! :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.