Viktiga tillskott vid deff

Home Forums Kosttillskott Viktiga tillskott vid deff

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #77199
    #647062

    Yo!

    Ska börja deffa efter nyår och skulle behöva lite bra tips på vitaminer metaller och dyl som kan behövas vid deff. Är lite små skrajj för att jag får brist på något viktigt när jag skär ner på kosten.

    Tacksam för svar!
    God jul och grejjer föresten :)

    #647063

    r-ala+cla

    #647064

    Grönsaker ftw. Energilösa och nyttiga as can be.

    #647065

    Vad har du tänkt att basera kosten på och hur stort/litet kaloriintag har du planerat. En hyfsat välsammansatt kost ger generellt sett allt du behöver, extra intag av vitaminer och mineraler är i de allra flesta fall helt onödigt.

    #647066

    ett kosttillskott med mer protein än kolhydrater !

    #647067

    Ska också deffa nu efter nyår,men ska jag fortsätta med Gainer Pro nu under deffen efter tränign ?,

    eller ska jag inhandla typ vitargo och whey 100 och ta efter tränigen isstället……..?

    (Självklart är gainer pro inräknat i mitt dagliga energibehov!)

    #647068
    Eddie Vedder wrote:
    Vad har du tänkt att basera kosten på och hur stort/litet kaloriintag har du planerat. En hyfsat välsammansatt kost ger generellt sett allt du behöver, extra intag av vitaminer och mineraler är i de allra flesta fall helt onödigt.

    Jag hade tänkt basera kosten med ett stort protein intag (mesta dels kyckling file och kvarg) och ett lite mindre intag av kolhydrater än vad jag brukar. Kolhydraterna kommer vara i form av fullkorn på det mesta. Dessutom fetter iform av nötter, rapsolja och omega 3.
    Största problemet jag har är att äta grönsaker vilket är anledningen till att jag är orolig för vitaminer m.m.

    Problemet för mig är också att jag lagt på mig för mycket fett på senaste vilket gör att jag tänkt ligga på ett lite större kcal underskott än vanligt. Runt -600-650 varje dag hade jag tänkt. Väger idag runt 95kg är 180 lång och hade tänk väga 80kg tills 1a juli.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.