Vilka kosttillskott passar mig?

Home Forums Kosttillskott Vilka kosttillskott passar mig?

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #66982
    #472750

    Hej!

    Skulle vilja veta vad ni rekommenderar för tillskott till mig. 28år, 68kg, 1.70.

    Ligger på en 4 pass/veckan på gymmet + 1 pass fotbollträning + 1 pass innebandy + 1-2 pass löpning i veckan.

    Vill kunna få ut muskelbyggnad och de dagar jag kör övrig träning någon timme efter gymning inte vara helt slut i kroppen utan kunna hålla igång musklerna och även öka i muskler.

    Att gå upp i volum skulle vara önskvärt men även kunna ha kraft att ligga i på konditionspassen.

    Vad har ni för tips? Ifall man ska ta löpningen på morgonen är det kasta i sig frukost innan och sedan något direkt efteråt som gäller?

    Jag har nu kört Animal M-stack + Ultimate Recovery Stack från Balance. Men vill byta ut Animal eftersom det är andra svängen.

    Tacksam för svar

    #472751

    Alltså om du ska ut och springa på morgonen så känns det väl väldigt jobbigt att ha massa mat i magen??
    Ta istället EAA/eller en proteshake och kanske lite koffein innan du går ut och springer och ät en stor frukost efter det istället.

    #472752

    Hej!

    Så EAA/vanlig shake ska göra att jag kommer förbi morgonen och löpningen där.

    Efter det en stadigare frukost och vanliga måltider fram till träningen på kvällen och sedan enbart fortsätta med någon form av återhämtningsdryck?

    Dagar när det troligen kommer att vara ett pass på gymmet vid 13-tiden för att sedan följas av försäsongsträning i fotboll vid 19-tiden hade jag förra året en förmåga att vara helt slut vid och känna mig tom på energi.

    Har tyvärr ej möjlighet att få in en middag innan innebandy/fotboll utan blir raka vägen från jobbet vilket gör att det känns som att för att lyckas bygga muskler och även få ut något av kvällsträningen dessa dagar måste jag få i mig mer energi.

    Att protein är bra säger sig själv, men för att ha en god pump på gymmet, klara av konditionsträningen + vara skärpt på jobbet (som iof är stillasittande) känns det som att något till måste in.

    Eller finns det inga genvägar och jag måste börja smyga iväg för att skopa i mig mat?

    #472753

    Det finns ju nått som heter måltidsersättning alltså typ drinkar som är som gainers, sen finns det ju även proteinbars som funkar som mellanmål om man har ont om tid.

    #472754
    bingolotto wrote:
    Har tyvärr ej möjlighet att få in en middag innan innebandy/fotboll utan blir raka vägen från jobbet vilket gör att det känns som att för att lyckas bygga muskler och även få ut något av kvällsträningen dessa dagar måste jag få i mig mer energi.

    Om du nu inte hinner få i dig middag, är ett tips att fixa till någon lunch dagen innan som du kan ta med dig och äta efter träningen. Om den möjligheten finns vill säga.

    #472755

    EAA före gymträningen, kolhydratrer+protein efter.

    EAA + kolhydrater under den andra träningen. Protein + kohydrater efter (mat).

    #472756

    Latheten segrar tyvärr 😮

    Det är mitt stora problem egentligen, ett jobb som inte ger så mycket chanser till mat och långt över 40h/vecka gör att det blir svårt att hinna med. Att trycka i sig en extra måltid riktig mat finns tyvärr inte.

    Även jag förstår att riktig mat är det bästa alternativet. Som fd längdskidåkare och orienterare fick man vanan att kasta i sig det mesta under skoltiden.

    Tackar för tipset om EAA före löpning ifall det sker på morgonen. Protein påfyllning + någon form av mellanmål måste gå att trycka i mig fort och lite smidigt under dagarna.

    Henrik: Menar du att jag ska fylla på med EAA och tex en gainer under själva fotboll/innebandyträningen för att orka med eller ladda upp med denna innan?

    Mat efteråt är en självklarhet och något som alltid står på prio när jag kommer hem, mat går före pulver alla dagar i veckan eftersom det är gott. Men som ni förstår är mitt problem att jag får svårt att öka i muskelmassa + att jag kan känna mig enormt trött vid andra passet på dagen och tappa koncentrationen.

    Ska testa era tips och återkomma. Stora tack från en nybörjare!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.