vilka kosttillskott rekommenderas?

Home Forums Kosttillskott vilka kosttillskott rekommenderas?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #52176
    #127410

    Hejsan! tänkte höra om jag kunde få tips på kosttillskott som ÄR bra! blir så förvirrad när man kikar runt på forumet ? verkar ju som om det finns tusentals att ta i olika kombinationer ”vid fullmåne” etc…..:p
    ¨

    hade tänkt göra en beställning så ni kan gärna tipsa om vilka produkter jag ska köpa? kreatin gainer? omega 3 ?

    tack på förhand!

    #127411

    Whey,kreatin,omega 3

    Preworkout om du vill ha extra energi och fokus under passen.

    #127412

    Jag håller med ovanstående talare. Med vassleprotein och/eller aminosyror, kreatin och Omega-3 kommer du långt. Själv gillar jag även att inta koffein i form av tabletter innan mina träningspass.

    #127413

    Nu när hösten kommer kan det säkert finnas fördel med D-vitamin också.

    #127414

    Håller också med de ovan. Framförallt whey och aminosyror.

    #127415

    here we go agian..

    Vassleprotein (aka whey) – vanligt vasslekoncentrat duger, inget hokus pokus utan bara plain old whey. Kör som dryck till mat när du inte har möjlighet att dricka mjölk (typ kanske på jobbet eller så) samt före och efter träningen.

    Kreatin – skaffa ”det nya” creapure i pulverform. 5g 4ggr om dagen i 5dagar, sedan 5 gram om dagen i 4-8 veckor.

    Omega3 – antingen skaffar du en hel drös av de ”billigaste skiten du hittar” som har ca 30-35% omega3 i sig eller så skaffar du en liten mindre drös av ”dyrare sort” som hra ca 55-60% omega3 i sig och tar färre sådana. Få i dig 1-2g omega2 varje dag, dvs ca 3-6st av de billiga och 2-3 av de dyrare.

    D-vitamin, tänk på att detta är ett fettlösligt vitamin, så det skall komma i liknande kapslar som omega3! dvs ett gelatinhöje med olja i! 10-20 mikrogram/dagen är bra!

    Zink, Magnesium, Kalium Alltid bra att ha hemma. Kör ca 30mg zink om dagen, 400-600mg magnesium, och 500-1000mg kalium om dagen. Ta zink och magnesium innan du går och lägger dig. Ta lite mindre kalium om du äter mycket bananer, vita bönor, potatis (som ju är rika på det) och mera om du äter mycket salt (natrium).

    C-vitamin, 500mg om dagen är all you need, skippa om du äter mycket frukt, broccoli, vitkål.

    Koffeintabletter, Grönt-te och liknande. Bra att ta en stund innan ett pass för att få lite mera skärpa :)

    #127416

    [http://forum.body.se/search.php?searchid=3271741]

    Vassle, kreatin och omega-3.

    #127417

    Snyggt! tack så mycket för hjälpen! så ska det se ut! nu ä
    r det lite mindre som ska bankas in i lilljärnan :D

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.