Vilka kosttillskott ska jag ta?

Home Forums Kosttillskott Vilka kosttillskott ska jag ta?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71657
    #565303

    Hej!

    Jag är 16 år och har tränat seriöst i ungefär 5 månader.

    Jag vet inte riktigt för kosttillskott jag ska ta !

    Nu vill jag lägga på mig mer muskler eftersom jag bulkar

    är 180
    väger 73 kg

    Just nu äter jag bara kreatin!

    Tacksam för svar

    #565304

    16 år + bulk = Mat+Mat+Mat+Mat+Lite mer Mat:emo-thumb

    #565305

    Håller med Tobbe kanske en gainer eller något med, direkt efter träningen. Skulle rekommendera Mammoth 2500 chocklad så får du i dig 50g protein direkt efter träningen ;)

    #565306
    xlook wrote:
    Håller med Tobbe kanske en gainer eller något med, direkt efter träningen. Skulle rekommendera Mammoth 2500 chocklad så får du i dig 50g protein direkt efter träningen ;)

    Är det en gainer som chockar musklerna?

    #565307

    Tobbe K får en tumme upp!

    ät mer mat! köp den billigaste gainern du kan hitta (allt över 100kr/kg är onödigt att pröjsa)

    #565308

    Ah okay tack! någon som har ett bra tipps på en billig gainer?

    #565309
    Himmlepuffe wrote:
    Ah okay tack! någon som har ett bra tipps på en billig gainer?

    mmsports har
    1kg Bodyscience whey100%
    3kg bodyscience Maltodextrin

    blanda så får du en alldeles utmärkt gainer till ett bra pris.

    #565310
    Himmlepuffe wrote:
    Hej!

    Jag är 16 år och har tränat seriöst i ungefär 5 månader.

    Jag vet inte riktigt för kosttillskott jag ska ta !

    Nu vill jag lägga på mig mer muskler eftersom jag bulkar

    är 180
    väger 73 kg

    Just nu äter jag bara kreatin!

    Tacksam för svar

    Äter du kreatin men inget proteintillskott/gainer?
    Varför väljer du att köpa kreatin om du är nybörjare, men inte sköter kosten?
    Som tobbe o pepz säger köp protein/gainer och ät mycket mat.
    Spara kreatinet till senare…då du hamnat på en ”platå” och behöver boost i träningen.

    #565311

    Bara för att jag inte äter gainer sköter jag inte min kost? 😮

    Och ska sluta med kreatin for now on :)

    Men undrar bara varför jag ska äta protein kosttillskott när jag bulkar och äter så mycket , borde jag inte få allt protein jag behöver i maten då?

    #565312
    Himmlepuffe wrote:
    Bara för att jag inte äter gainer sköter jag inte min kost? 😮

    Och ska sluta med kreatin for now on :)

    Men undrar bara varför jag ska äta protein kosttillskott när jag bulkar och äter så mycket , borde jag inte få allt protein jag behöver i maten då?

    Jag antog (då du är nybörjare, väger för lite för din längd :yikes:) att du inte fick i dej tillräckligt mycket mat och att du kanske borde satsa på ett protein/kolhydrattillskott först, då det är vanligast innan man köper kreatin…Gainer underlättar ju om du får mättnadskänsla av maten du äter.

    #565313

    Precis som föregående skribenter skrivit så är det viktigaste högt näringsintag (mat). Kosttillskott som här är användbara är Proteintillskott och sk. Gainers (eller rena kolhydrater + proteintillskottet).

    Vassleprotein är tämligen liten utgift i dagsläget, för att få i sig protein så behövs proteinkällor och vilken man än väljer så kommer det kosta pengar.

    Styrketräning har 2 stora kostnader: Gymkort och Större matkonto (ínkl. kosttillskott som protein).

    Utöver det kan man prova ex. kreatin men i din ålder och träningserfarenhet så gäller att i första hand lära sig träningen och äta MYCKET (högt näringsitag) allt annat kan du lägga åt sidan för tillfället finns ingen ide ex. med kreatin nu för du kommer få bra resultat ändå om du bara tränar ordentligt och ÄTER MYCKET

    Vänl,,,
    Tobbe

    #565314

    tack för alla svar :)

    Jag tycker jag äter otroligt mycket :D men men kan nog få i mig mera ;)

    #565315
    muskelbyggarn wrote:
    första hand lära sig träningen och äta MYCKET (högt näringsitag) allt annat kan du lägga åt sidan för tillfället finns ingen ide ex. med kreatin nu för du kommer få bra resultat ändå om du bara tränar ordentligt och ÄTER MYCKET

    Nåja…

    [http://traningslara.se/blogg/begreppet-bulk-och-sund-viktuppgang/ Begreppet ”bulk” och sund viktuppgång] (träningslära.se)

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.