vilka tillskott?

Home Forums Kosttillskott vilka tillskott?

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #70015
    #510233

    Jag har tidigare varit överviktig och gått ner från 108 till 85 kilo. Nu har jag börjat styrketräna tillsammans med löpning då jag har planer på att springa halvmarathon i sommar.

    Så nu är min fråga vad ska jag äta för att behålla vikten och kanske till och med öka med muskler? Vilka tillskott kan jag ta och vilka bör jag undvika?

    Lite info om mig, 85 kilo, 174 cm, tränar två dagar löpning och två dagar styrketräning + en helkroppsdag (spinn/core alt bodypump)

    #510234

    Hej! kul att höra med viktnedgången och dina planer!
    både efter styrketräningen och intensiv löpning bör du inta kolhydrater och protein.
    för att kroppen skall återhämta sig och kunna lagra ny energi så bra som möjligt till ditt nästa pass. annars så gäller det mycket frukt/grönt, samt ett hygligt protein intag för återhämtning och mättnad, och lägga de snabba kolhydraterna runt träningen.

    #510235

    Har du/någon annan tips på tillskott som skulle passa. Finns så jävla många + en del verkar riktigt skumma.

    #510236
    Cribb wrote:
    Har du/någon annan tips på tillskott som skulle passa. Finns så jävla många + en del verkar riktigt skumma.

    De bästa produkterna enligt mig.
    EAA
    kreatin
    Blandprotein kasein/vassle som måltidsersättare.

    Äter själv Body Scince Diet Fuel, Body Science EAA-XX och olika kreatin sorter.
    Brukar variera mig mellan olika kreatin piller och pulver.

    #510237
    Olle Sparringsjö wrote:
    De bästa produkterna enligt mig.
    EAA
    kreatin
    Blandprotein kasein/vassle som måltidsersättare.

    Äter själv Body Scince Diet Fuel, Body Science EAA-XX och olika kreatin sorter.
    Brukar variera mig mellan olika kreatin piller och pulver.

    +1.

    Koffein är najs det med.

    Mvh

    #510238

    Koffein som i kaffe?

    #510239
    Cribb wrote:
    Koffein som i kaffe?

    Eller som tillskott.

    #510240
    malawiglenn wrote:
    Detta är ju vanligaste frågan och svaren är dom samma, mycket intressant! :)

    NÄ ÄR DET SANT ? !!!!

    #510241
    Cribb wrote:
    Koffein som i kaffe?

    Den prestationshöjande effekten av koffein har inte kunnat påvisas i studier när försöksdeltagarna druckit kaffe.

    Den fettförbrännande effekten och ökningen av energiförbrukning får du via kaffe men inte den prestationshöjande (när det testas i kontrollerade laboratoriemiljöer vill säga).

    #510242

    Jag har testat kaffe på mig själv innan gymmet och det fungerade mycket bra! Va piggare och orkade prestera mer en dagar då jag inte druckit kaffe innan träningen.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.