vilket kosttillskott?

Home Forums Kosttillskott vilket kosttillskott?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #675373

    jag är 175cm lång och väger 93kg har styrketränat i ca 2 år och vill börja bygga muskler bli större. vilket kosttillskott vill ni rekomendera?

    #77609
    #675374

    Proteinpulver & kreatin till att börja med. Alt kolhydrater i pulverform, ex Carbo Flex från Star Nutrition.

    #675375
    Robert Lilja wrote:
    Hur gammal är du?

    Ett proteinpulver och/eller gainer, kreatin samt Omega-3 brukar vara det vanligaste att börja med, dessa är bastillskott så att säga.

    Vill du ha testoboosters eller östrogenhämmare eller pre-workout produkter (höjer prestation under träning) så finns det också, men det ”viktigaste” är bastillskotten så dem införskaffar man alltid i första hand.

    Ska du använda kreatin så kolla gärna så att det är i kvalité Creapure, detta är det billigaste och renaste kreatin som man alltid bör prova först om man inte har kört kreatin innan. Jag har minskat mer och mer på proteinpulver och gainer och istället börjat använda en produkt som heter GFX 8, tycker den är kanon som mellanmål eller direkt efter träning då den har en 50/50 blandning av protein och kolhydrater samt har tillsatt tex. BCAA och kreatin (Creapure).

    Mvh
    Robert Lilja

    Det där GFX 8 lät intressant. Var kan man hitta det? Finns det andra märken som gör liknanade produkt? Jag kör mycket gymgrossisten så om du vet om det finns något liknanade där länka gärna!

    #675376

    Hahhahahahahahaa ganska uppenbart vart det finns att köpa tycker jag! :|

    #675377
    Robert Lilja wrote:
    Hur gammal är du?

    Ett proteinpulver och/eller gainer, kreatin samt Omega-3 brukar vara det vanligaste att börja med, dessa är bastillskott så att säga.

    Vill du ha testoboosters eller östrogenhämmare eller pre-workout produkter (höjer prestation under träning) så finns det också, men det ”viktigaste” är bastillskotten så dem införskaffar man alltid i första hand.

    Ska du använda kreatin så kolla gärna så att det är i kvalité Creapure, detta är det billigaste och renaste kreatin som man alltid bör prova först om man inte har kört kreatin innan. Jag har minskat mer och mer på proteinpulver och gainer och istället börjat använda en produkt som heter GFX 8, tycker den är kanon som mellanmål eller direkt efter träning då den har en 50/50 blandning av protein och kolhydrater samt har tillsatt tex. BCAA och kreatin (Creapure).

    Mvh
    Robert Lilja

    Som mellanmål? Jag tror du är ensam om att vilja ha snabba kolhydrater iform av dextros + maltodextrin som mellanmål.

    Hur har du ”minskat” med gainers osv, då GFX 8 är en gainer med en 50/50 fördelning. Protein + Kolhydrat = Gainer. Sen den mängden Creapure som finns tillsatt är inget som imponerar på nån, så inte heller knappa 0.5g extra BCAA utöver den befintliga mängden från proteinet.

    Allt förpackat till 15 portioner för 300 spänn, måtte den vara fruktansvärt god iaf, för något annat är inte direkt hårresande.

    #675378
    Robert Lilja wrote:
    Ihop med protein. Att enbart ta snabba kolhydrater som mellanmål vill jag inte göra.

    Skulle du inte föredra långsamma kolhydrater tillsammas med protein? Att ta snabba K som mellanmål är ganska värdelöst, med eller utan protein.

    Robert Lilja wrote:
    Med gainer menar jag en produkt som innehåller en klart större mängd kolhydrater än protein, du vet mycket väl vilka termer man använder sig av vid olika sammansättningar så förstår inte varför du ska börja med en sådan diskussion.

    Japp, P-halten brukar vara runt 25-30% på de flesta gainers. Men det spelar väl ingen större roll vad den brukar vara? Protein + Kolhydrat (oavsett mängd) ÄR antingen Gainer eller MRP.

    Jag behöver ingen disskusion om det här då jag, precis som du säger, vet mkt väl om detta. Men problemet är att det är en nybörjare som skapade tråden och jag vill att han ska veta att GFX 8 är inget annat än en Gainer med en högre proteinhalt . Inte att det är värsta allt-i-allo produkten, för som jag sa ovan, som mellanmål.. värdelöst.

    Robert Lilja wrote:
    2,5 gram Creapure per portion är helt lagom enligt mig, produkter som Serious Mass innehåller klart mindre mängd så 2,5 gram är helt okej, det är 25% av normal dagsförbrukning av kreatin.

    5g är lagom enligt mig :p Sen vill man vara petig, och det vill jag just nu, så kör många kanske med halva den angivna serveringen och då är det helt plötsligt 1.25g kreatin, men det är en annan femma.

    Robert Lilja wrote:
    Den är fruktansvärt god, smakerna smakar precis vad det står att de ska smaka. Tyckte förr att Profi Whey Mass var en av de bästa MRP på marknaden tidigare, men GFX 8 är trots ett relativt likvärdigt innehåll betydligt mer välsmakande.

    Mvh
    Robert Lilja

    Den är fruktansvärt dyr med.. så det är väl en jäkla tur att den är god! :|

    #675379

    dubbel…

    #675380
    Robert Lilja wrote:
    Varför? Den lilla mängd snabba kolhydrater är inget som jag ser som ett problem, speciellt inte om man tränar mycket. Jag kan inte svara för andra människor men personligen har jag bra insulinkänslighet så för mig är det lugnt och jag gillar sammansättningen :D

    44g snabba är väl inte så lite? Socker som t.o.m. är långsammare är ju inget man blandar i sitt proteinpulver för att få lite kolhydrater, man tar inte 44g socker i drinken man tar havregryn. Men fungerar det bra för dig så kör på, testa annars MetaPro eller Maxgain från Eiselt till mellanmål

    Robert Lilja wrote:
    Ja, jag förstår din poäng och det har jag gjort hela tiden. Man kan även kalla ett protein som Syntha-6 för MRP eftersom det innehåller så pass mycket kolhydrater. Men du vet också precis vad jag menar, eller hur Kingen? ;)

    Japp och du vet vad jag menar.
    Syntha-6 ser väl ingen som ett proteinpulver hoppas jag..

    Robert Lilja wrote:
    Jag ser den mer som en MRP, med tanke på sammansättningen. Kolla gärna på alla andra MRP på marknaden och jämför.

    Okej. Japp, de bästa på marknaden nämnde jag ovan.
    1. MetaPro
    2. MaxGain Ultra MRP

    Kolla in den sammansättningen och kolhydratskällan :up:

    Robert Lilja wrote:
    Ja, 5 gram är alltid bättre än 2,5 gram :D Annars kan man köra drygt 300 gram Serious Mass och få i sig 1 gram kreatin :p
    Eller så köper man CreaPure vid sidan om för 150 spänn och doserar som man vill. Jag tror det är liiite bättre va? Take care..

    Eller så köper man CreaPure för ca 150 spänn och doserar som man vill.

    #675381
    mallas wrote:
    jag är 175cm lång och väger 93kg har styrketränat i ca 2 år och vill börja bygga muskler bli större. vilket kosttillskott vill ni rekomendera?

    Gainer, Xtend, EFA, Max Complete, Diet Fuel, Full Blown Extreme ihop med Krealkalyn eller Viper-X så ska du se att de kommer hända saker :emo-thumb

    Glöm ej att vila ordentligt, det är du kommer växa!

    #675382
    Robert Lilja wrote:
    Hehe, jag gillar dig Kingen :D

    Men för att göra mig kortfattad, jag kommer inte blanda ner havregryn i någon drink bara för att det skulle vara nyttigare, jag har lämnat den ”strikta” linjen som många tränande kör. För mig är det viktigare nu att saker smakar bra och att jag slipper krångla, jag må ha blivit lat och kräsen men ju äldre man blir ju mer inser man att livet är för kort för att plåga sig själv :p

    Mvh
    Robert Lilja

    Nej nej nej.. ju äldre man blir desto mesigare blir man! :bb: Vi som är hårdkår och gillar att krångla, vi kör med havregryn + vassle i shaker + skaka som satan :p

    Mer seriöst: Testat MetaPro eller MaxGain? Om inte, gör det, mycket bra smak och två mycket bra produkter. Eller så kör du på med din, ja vad fan hette den nu, hmm.. …efter lite scrollande, GFX 8 :up:

    #675383
    Quote:
    Jupp, riktigt god, jag är trött på ”äckliga” pulver, har blivit kräsen :D

    Mvh
    Robert Lilja

    Där sa du nåt som är riktigt sant! Jag är också trött på alla pulver med s.k ”smaker”, det blir bara nån halv mix som gör att det smakar ännu sämre…

    Detta blev ju en intressant tråd och jag har ett proteinpulver hemma på utgång så det kan mycket väl bli så att jag testar vår käre vän GFX 8…
    För varför ska man hinka i sig nåt som smakar skit när det finns drinkar där ute som gör det till ett nöje!:buttrock:

    #675384
    Robert Lilja wrote:
    Hur gammal är du?

    Ett proteinpulver och/eller gainer, kreatin samt Omega-3 brukar vara det vanligaste att börja med, dessa är bastillskott så att säga.

    Vill du ha testoboosters eller östrogenhämmare eller pre-workout produkter (höjer prestation under träning) så finns det också, men det ”viktigaste” är bastillskotten så dem införskaffar man alltid i första hand.

    Ska du använda kreatin så kolla gärna så att det är i kvalité Creapure, detta är det billigaste och renaste kreatin som man alltid bör prova först om man inte har kört kreatin innan. Jag har minskat mer och mer på proteinpulver och gainer och istället börjat använda en produkt som heter GFX 8, tycker den är kanon som mellanmål eller direkt efter träning då den har en 50/50 blandning av protein och kolhydrater samt har tillsatt tex. BCAA och kreatin (Creapure).

    Mvh
    Robert Lilja

    jag är 18 fyller snart 19.
    just nu har jag Whey-80 och Rapid pump är det bra basprodukter?

    #675385
    Robert Lilja wrote:
    Whey-80 är en basprodukt, Rapid pump är det inte, strunta i att använda produkter som Rapid Pump just nu och skaffa dig ett kreatin i formen Creapure istället.

    Mvh
    Robert Lilja

    kan du förklara just varför jag ska strunta i rapid pump?

    #675386

    Tack för tipsen:up: har du något Kreatine du kan rekomendera till mig som inte är himla dyrt:what:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.