vilket kosttilskott ?

Home Forums Kosttillskott vilket kosttilskott ?

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #71635
    #564987

    hejsan! kan först börja mad att berätta lite information som kan tyckas vara nödvändigt!
    Jag är 16 år och har gymmat i snart 1 år. Jag väger runt 70 och är ca 175 cm.
    Jag har använt gainer pro sedan ca 5veckor tillbaka och det ahr verkligen gett resultat! har gått upp några kilo:) Men nu vill jag köra med något annat pulver!
    Jag vill mest gå upp i vikt , men inte i fett , utan i muskelmassa!
    Jag har funderat på whey 80 eller whey 100.
    Så frågan till er är , vad är bäst för mig 80 eller 100? Elelr finns det något annat ni tycker jag ska använda ?

    en fråga till också! när är det bäst att jag tar whey isåfall ? bara efter träningen eller fler gånger om dagen! skriv gärna när man sak det det för bästa reultat!

    vore tacksam för svar! /mvh Viktor

    #564988
    Flessa wrote:
    Det är inte alls säkert ens för det första att du behöver ta något proteintillskott över huvud taget. Det är inget annat än just protein i pulverform, och om du inte äter sjukt lite protein i form av kött, ägg, fisk m.m. så skulle jag säga att du bara behöver ta det efter träning.

    Skillnaden mellan whey-80, respektive Whey-100 (gissar på att det är Star Nutritions produkter du menar) är att 80 innehåller lite lite mer fett och kolhydrater. Dock är skillnaden så marginell att du kan bortse från den om du inte är en elittävlande bodyduilder i slutet av din diet inför en tävling och räknar varenda litet gram du får i dig, vilket du inte verkar vara ;)

    Så mitt råd till dig är att köra på Whey-80, enbart efter träning, om du inte av någon anledning får i dig extremt lite protein ifrån kosten som sagt, men då krävs verkligen att du anstränger dig för att få i dig för lite, så kör på det efter träning bara. Tycker även du kan komplettera med en banan, eller köpa någon form av kolhydratspulver, så kan du bestämma förhållandet protein/kolhydrater själv.

    MVH. :)

    okej tack. varför tycker du inte att jag behöver använda det ?:)

    oj såg nu . trodde att det stog att jag bara skulle använda det ifall jag fick i mig ytterst lite . men du menar att tom jag får i mig väldigt , bäldigt lite . ska jag ta det mer än efter träning :)?
    tack föresten för hjälpen!

    #564989

    Jag tycker inte du behöver något tillskott alls, med tanke på att du bara väger 70 kg på 175 cm så är det mer mat du behöver.

    Ät någon banan efter träningen och sen riktig mat när du kommer hem.

    1 års träning är inte heller så mycket att komma med. Jag har tränat i 18 år och körde mina 4 första år helt utan tillskott.

    Proteintillskott är ett bra sätt att få i sig tillräckligt med protein men är övertygad om att du får i dig ditt behov genom den vanliga kosten.

    Jag säger inte vad du ska göra utan det var lite tips och råd.

    #564990

    Tycker du kan köra Gainer direkt efter träning lätt sätt att få i sig det man behöver efter ett gympass, riktig mat kan du också äta runt en timme efter gainern :emo-thumb

    Lätt att ha med sig protein drinkar till skolan fall du inte tycker de passar sig med matlådor eller fall du glömt av att fixa käk dagen innan. (Som man faktiskt får lära sig längre fram att ta med sig när man jobbar etc etc) Matlådor kan du ta me dig fall du vill vara ännu seriösare fall du nu inte redan gör det.
    Maten och vilan är A-O ovavsätt du är på Elite nivå eller inte.

    Go hard or go home 8)

    #564991
    Flessa wrote:
    Om man inte käkar ”riktig” mat innan runt 1,5-2 timmar efter ett avslutat pass så tycker jag mycket väl att personen i fråga kan inta någon form av återhämtningsdryck, likväl som en skiva vitt bröd med något proteinrikt kött på etc. Dock upplever många att det är smidigare att ta en drink än att käka direkt efter ett pass. vilket jag klart kan hålla med om, och rekommendera.

    det har du helt rätt i. Jag tog även hänsyn till trådskaparens ålder. Det är bara att titta på sig själv, hur rik var man när man var 16 år och proteinpulver kostar ju någon hundring.

    Men som sagt så vet vi för lite för att kunna avgöra vad han behöver och inte behöver och har råd med.:emo-thumb

    #564992
    Flessa wrote:
    eller t.ex en övermogen banan + en proteindrink vara att rekommendera. :up:

    Du brukar ju inte svara om man ber om förklaringar till dina påståenden men jag försöker ånyo: Varför en övermogen banan?

    #564993
    Flessa wrote:
    eller, övermogen och övermogen. tänker mest på att det är smartare ur timingssynpunkt att ta en gul/brun banan i samband med träning istället för en grön/gul. :)

    Varför så fruktosrik banan som möjligt?

    Flessa wrote:
    ?;)

    Tillsatser i té i en tråd för ett tag sedan, tråden om sockersug där jag bad om källor bla.

    #564994
    Flessa wrote:
    snabbare kolhydrater?

    Nej långsammare

    #564995
    Flessa wrote:
    är det itne så att de är snabbare ju brunare bananen är?

    Nej tvärtom, det blir ju som sagt mer fruktos ju mer övermogen.

    #564996
    Flessa wrote:
    men när den är gul då? jag menar inte en halvröten liksom :p

    Då är det som mest glukos och som snabbast.

    Angående tidigare frågor du inte besvarat är här två exempel:

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=38325&highlight=tillsatser]

    Inlägg #28 och framåt:
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=4673&page=3]

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.