Vilket proteinpulver?? Inte animaliskt

Home Forums Kosttillskott Vilket proteinpulver?? Inte animaliskt

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #99816
    #1071625

    Jag vill ha ett proteinpulver som helst inte innehåller mjölk eller gluten.

    Risprotein är så äckligt att jag inte får ner det. Och hampa likaså.
    Äggprotein behövs ej då jag äter massor av ägg och ärtprotein har jag fått för mig inte riktigt täcker det jag behöver?
    Sojaprotein har jag också fått för mig inte är riktigt bra?

    OM man skulle ta ett animaliskt protein är isf vassle bättre än kasein? Jag har upptäckt att jag mår mycket bättre sedan jag uteslutit mjölken ur min kost, men just vad det är i mjölken som jag inte ”behöver” vet jag ju förståss inte.

    Jag behöver ett protein som smakar acceptabelt och som jag kan strö på maten/ta efter träning. Vad bör jag köpa?
    Även en åsikt om EAAnabol Xplode hade varait uppskattat. Har hört att rena aminosyror funkar lika bra?

    Tusen tack på förhand!
    :)

    #1071635

    kör på whey100. Det är vassleprotein, de minskar mest muskelnedbrytning och mättar även bäst.

    #1071664

    Tack emilmar2009. Har också kikat på Whey och tänkt att testa för att se hur kroppen (och främst magen) reagerar. Skillnaden mellan whey 80 och 100 är bara koncentrationen av proteinet right? Och priset?

    #1071676

    stämmer :)

    #1071680
    levelup wrote:
    Tack emilmar2009. Har också kikat på Whey och tänkt att testa för att se hur kroppen (och främst magen) reagerar. Skillnaden mellan whey 80 och 100 är bara koncentrationen av proteinet right? Och priset?

    Bäst mättnad har kasein då det har långsammare upptag. Vassle isolat har mindre mjölksocker än koncentrat som whey 80 om man får problem med magen så prova isolat. Vassle tas upp väldigt snabbt.

    #1071684
    Johan Otterström wrote:
    levelup wrote:
    Tack emilmar2009. Har också kikat på Whey och tänkt att testa för att se hur kroppen (och främst magen) reagerar. Skillnaden mellan whey 80 och 100 är bara koncentrationen av proteinet right? Och priset?

    Bäst mättnad har kasein då det har långsammare upptag. Vassle isolat har mindre mjölksocker än koncentrat som whey 80 om man får problem med magen så prova isolat. Vassle tas upp väldigt snabbt.

    oj formulerade mig fel, detta stämmer bättre!
    vassleprotein är överlägset andra proteinkällor för att stoppa svältmekanismer

    #1072946

    Men whey innehåller väl mjölk??

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.