Vitamin B-5

Home Forums Kosttillskott Vitamin B-5

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #65000
    #452597

    Har postat frågan i ett annat forum oxå, men har lite panik:(
    Har lite problem med finnar och uppfattar att många tycker att vitamin b-5 verkar funkar bra mot finnar. Nu till det stora problemet vilken produkt skall jag köpa? Har fastnat för 2 olika produkter clearly gone och Pantothenic Acid T.R 1000mg. Det här uppfattningen har jag fått om dessa 2 produkter

    Clearlygone pulver
    -Jätte billigt
    -Svår blandat i vatten
    -Tror att det är jobbigt att blanda på skolan

    Pantothenic Acid T.R 1000mg
    -Dyrare
    -Lättare att ha med tabletter och dosera

    Vilken skulle ni ha tagit?
    Måste man ta pulvret oftare än tabletterna? Såg att tabletterna unsödras långsamt under dagen.Men jag hitar ingen dosinfo på greath earth hemsida

    #452598

    Kan inte svara på hur pulvret fungerar, men tabletterna fungerar inte på alla heller. Ålder spelar väl en faktor när det gäller produktion av hormoner förknippat till finnar. Men under dom perioderna jag äter mer onyttigt, chips, choklad mm så märker jag en skillnad. Jag fick vänta en vecka innan jag såg några märkbara resultat.

    Kanske finns någon mer välutbildad på området som kan ge ett bättre svar.

    men om det räcker med att du blandar och dricker ditt pulver 1 gång om dagen, kör det direkt med frulle på morgonen.

    Tabletten skulle intas med mat om jag inte minns fel, och 1000mg räcker gott o väl för att täcka dagsbehovet. Personligen skulle jag köra på tabletten.

    #452599

    Av vad jag har hört så är det där första pulvret väldigt dyrt, och man får hålla på väldigt länge innan det börjar verka. Sen när man slutar med det verkar det komma tillbaka.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.