Vitaminer eller Omega3? Eller båda?

Home Forums Kosttillskott Vitaminer eller Omega3? Eller båda?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #79289
    #708750

    Hej!

    Har ni några bra tips på bra vitamintillskott eller omega3?

    #708751
    Robert Lilja wrote:
    Olimp Omega 3 30% 100 caps, åter igen, kolla priset och jämför med andra märken.

    Mvh
    Robert Lilja

    … vet du vad OmegaFx kostar? :P

    #708752

    Pikasol Forte on both your asses. ;)

    #708753

    De har billig fiskolja på Netto. Skulle kunna tänka mig att den är bland det billigaste på marknaden men har inte tittar närmare på förpackningen så jag kan inte uttala mig så mycket mer än så.

    #708754
    Robert Lilja wrote:
    Drygt 60 % i den va? Ändå inte billigare jämfört med Olimps Omega Gold eller Eiselts OmegaFx ;)

    Mvh
    Robert Lilja

    Damn it. Tog bara valfri O3 ur skallen. :D

    #708755
    Robert Lilja wrote:
    Point till dig Henrik :p

    Men 50% Omega har du inte iallafall vad jag vet :D

    Mvh
    Robert Lilja

    Nej men vi skulle utan större problem kunna ta in 95%ig och styra förhållandet EPA:DHA hur vi vill. Finns dock inga planer på att gå upp i koncentration. Vi är nöjda med den vanliga fiskoljan.

    #708756

    Exakt. :emo-thumb

    #708757

    jag tycker att twinlabs krilloja verkar bäst. 1 tablett om dagen är doseringen. verkar bökigt med alla vanliga omega 3 som man ska ta 4-8 tal utspritt.

    #708758

    Vitalas All In One är smidig. Vitaminer & mineraler + omega3 +antioxidanter.

    #708759
    tigr wrote:
    jag tycker att twinlabs krilloja verkar bäst. 1 tablett om dagen är doseringen. verkar bökigt med alla vanliga omega 3 som man ska ta 4-8 tal utspritt.

    Krillolja är bra för att sänka blodfetterna. Där behöver det mindre mängder än vanlig omega-3 men frågan är om det tillgodoser kroppens behov av omega-3?

    #708760

    Det finns några studier på krillolja (Neptuns’s) som visar bra effekt på triglyceriderna. Tror att det var så att 1 gram krillolja gav samma effekt på triglyceriderna som 3 gram vanligt fiskolja. Antagligen är den starkare effekten beroende på att krilloljan innehåller fosfolipider.

    Jag tycker fortfarande att det är för odokumenterat för att jag skulle rekommendera det som ett rent omega-3 tillskott. Har man det däremot för blodfetterna så kan det ju vara ett alternativ om man har svårt för att svälja vanliga fiskoljekapslar (krillkapslarna är oftast små).

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.