VP2, prisvärt?

Home Forums Kosttillskott VP2, prisvärt?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #585894

    Hej!
    Det är i mina ögon lite svårt att välja ut ett vettigt kosttillskott i dagens djungel.
    Vad jag nu undrar är om VP2 fungerar så bra som tillverkarna själva påstår?
    Och om det är prisvärt? hur länge räcker en burk á 908 g?

    Tacksam för svar!

    #73913
    #585895

    Inte prisvärt. Om jag vore du skulle jag gå på någon av de billigare tillskotten.

    #585896
    erikd wrote:
    Inte prisvärt. Om jag vore du skulle jag gå på någon av de billigare tillskotten.

    Tack för ett direkt svar! :emo-thumb
    Kan du rekommendera Whey-80? Vad jag läst verkar detta väldigt bra för sitt pris! Jag är dessutom lite intresserad utav de fettförbrännande effekterna det påstås ha… Stämmer det att det hjälper till med fettförbränningen?
    Tack!

    #585897

    ingen som har något att säga om detta ämne? ;)

    #585898
    Munken wrote:
    ingen som har något att säga om detta ämne? ;)

    Whey-80 är ett vassleprotein. Det har ingen direkt inverkan på fettförbränningen. Möjligen kan det bidra till en viss termodynamisk effekt men med dess insulinsekretagogiska effekt blir nog summan plus/minus noll.

    #585899
    Munken wrote:
    Hej!
    Det är i mina ögon lite svårt att välja ut ett vettigt kosttillskott i dagens djungel.
    Vad jag nu undrar är om VP2 fungerar så bra som tillverkarna själva påstår?
    Och om det är prisvärt? hur länge räcker en burk á 908 g?

    Tacksam för svar!

    Du kanske menare Vp2? Det är också vassleprotein. Prisvärt tror jag inte att det är men en del verkar gilla det ändå.

    #585900

    Tack för svaren:emo-thumb
    jag har som sagt ingen aning om hur bra detta kosttillskott är, men det kanske är värt ett försök, det vet jag inte förrän jag provat… Det man inte vet, får man väl ta reda på!

    Tack ska ni ha!

    //Simon

    #585901

    Goda smaker på vp2. :emo-thumb

    #585902

    Om man uttrycker sig så här:
    Vp2 är otroligt prisvärt om man har pengar i plånboken.
    Det är jäääättegott, löser sig otroligt bra i vatten och ger bra resultat:emo-thumb

    #585903

    VP2 är bra, gott och väldigt bra. Men tyvärr är det rätt så dyrt, 15:-/skopa. Menmen, lägger alla pengar på kosttillskott istället för kläder och filmer och annat trams som man kan vara utan :)

    #585904

    Det låter ju som om det blir bättre och bättre:)
    kanske vore något att satsa på så snart plånboken tillåter…
    hur lång tid räcker en burk ungefär?

    Tack för svar:emo-thumb

    Simon

    #585905
    Karl Alfred wrote:
    Personligen skulle jag rekommendera EsaPro och be dig att använda det enligt anvisning på burken och försöka äta en bra kost. Man täcker de flestas behov av protein med vanlig husmanskost. dvs 1.2-1.8gr/kg

    Om du tycker att du behöver förstärka din kost med protein bör du välja ett som är prisvärt. Det finns hyggliga vassleproteinpulver från 99: – /kg som är strået vassare än Star 80 mfl så sök lite på nätet så hittar du snart några bra webbutiksalternativ :pop:

    Okej! Så din rekommendation är inte Vp2?
    Jag har ju som många andra funderat på Whey80 resp. Whey 100, dessa kanske är fullt tillräckliga?

    #585906
    Karl Alfred wrote:
    Star 100 är bra men om du använder EsaPro som det är tänkt behöver du inte tänka så mycket på kvaliten utan mer på priset och då menar jag att du kan hitta bra protein runt hundringen som är bättre än Star 80 a 149:-/kg

    VP2 är ett av de bästa hydrolysaten på marknaden dvs om vi pratar om kvalitet….

    EsaPro fungerar alltså fin fint? Hörde någon annan som rekommenderade detta häromdagen på forumet också! Ska kika lite på detta!
    Kanske är onödigt att köpa VP2 innan jag känner att jag verkligen har råd..:
    jaja, ska kolla upp EsaPro! tack för hjälpen!

    #585907
    Munken wrote:
    EsaPro fungerar alltså fin fint? Hörde någon annan som rekommenderade detta häromdagen på forumet också! Ska kika lite på detta!
    Kanske är onödigt att köpa VP2 innan jag känner att jag verkligen har råd..:
    jaja, ska kolla upp EsaPro! tack för hjälpen!

    Har testat både Vp2 och EsaPro.
    EsaPro har gett mer styrka än Vp2 men jag kände mig mer uppumpad med Vp2. Kanske för att jag käkade mer just då.
    Jag skulle rekomendera EsaPro pga att det är mycket billigare och minst lika bra.
    Satsa på Vp2 på morgonen istället om du promt skall köpa det.
    Som mellanmål skulle jag hellre välja typ Eiselt Protec (Vassle/Kasein).

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.