Whey-100?

Home Forums Kosttillskott Whey-100?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #70168
    #515041

    Tjenare!

    Är en nybörjare på allt som har med kosttillskott och göra och jag skulle vilja ha svar på några frågor!.

    Till att börja med så är jag 18 år, 180 cm lång och väger 84 kg om det nu spelar någon roll.

    Jag kollade lite på vassleproteinet Whey-100 och tycker att det ser helt okej ut, jag vill helst inte gå upp i vikt, bara bygga muskler, därför valde jag 100 istället för 80.

    Mina frågor är:

    1. Hur många gånger om dan ska man dricka det? Det står 1-3 gånger om dagen på gymgrossistens hemsida, gäller detta även på dagar då man inte tränar?

    2. Vid vilka tidpunkter skall man dricka det?

    3. Finns det något vassleprotein som är likvärdigt med Whey-100, men har ett mindre pris?

    4. Är detta protein något att rekommendera? Eller är Kasein bättre på något sätt?

    5. Är det rekommenderat att inta direkt efter träning, för att sedan äta mat 1 timme efter?

    Tack på förhand!
    // Nybörjaren :)

    #515042

    1. Så ofta du vill. Du behöver inte dricka det alls om du inte vill. Vad försäljarna säger ska du förstås inte lyssna på.

    2. När du vill. Runt träning är ju mest lämpligt.

    3. Är du inte extremt känslig mot laktos kan du välja Whey80 lika gärna.

    4. Ja

    5. Ja

    Sist men inte minst. Sök.

    Alla de där frågorna ställs och besvaras flera gånger per vecka.

    #515043
    Eddie Vedder wrote:

    1. Så ofta du vill. Du behöver inte dricka det alls om du inte vill. Vad försäljarna säger ska du förstås inte lyssna på.

    3. Är du inte extremt känslig mot laktos kan du välja Whey80 lika gärna.

    Först och främst. Tack för ett snabbt svar!
    Har lite följdfrågor.
    1. Rekommenderar du att man tar det på dagar man inte tränar, eller räcker det att ta det dagar när man ska träna?
    3. Whey-80 har, om jag förstått det rätt, mera kolhydrater i sig vilket jag inte är ute efter då jag inte vill gå upp så mycket i vikt. Stämmer detta?

    #515044

    1 portion = 1,5 skopa, 0,75 dl (28 g pulver, 21,3 g protein)
    Kalorier: 115 kcal
    Protein: 21,3 g
    Fett: 2,0 g
    Kolhydrater: 1,4 g

    köp whey 80.

    #515045
    Stekarn wrote:
    Först och främst. Tack för ett snabbt svar!
    Har lite följdfrågor.
    1. Rekommenderar du att man tar det på dagar man inte tränar, eller räcker det att ta det dagar när man ska träna?
    3. Whey-80 har, om jag förstått det rätt, mera kolhydrater i sig vilket jag inte är ute efter då jag inte vill gå upp så mycket i vikt. Stämmer detta?

    Som Eddie sa så har dessa frågor redans ställts hundra gånger på detta forum. Så sök!

    Whey-80/100 är ett vasslepulver. Och är inte mer märkvärdigt än någon annan liknande produkt.

    Detta används med fördel som mellanmål för att bl.a. höja ditt proteinintag över dagen och runt träning för att dra nytta av alla de fina egenskaperna med vassle.

    Mer läsning här: [https://www.body.se/content/kost/artikel.asp?CID=419]

    #515046

    Har en fråga angående fråga 5…

    Ska man vänta en timme efter man tagit Whey-80 med att äta?
    Eller blir effekten densamma om man äter direkt efter intag av proteinet?

    Är ute efter bästa effekt efter träningspasset, kanske lite dum fråga men ju mer man vet desto bättre..

    #515047
    Stekarn wrote:
    Först och främst. Tack för ett snabbt svar!
    Har lite följdfrågor.
    1. Rekommenderar du att man tar det på dagar man inte tränar, eller räcker det att ta det dagar när man ska träna?

    Du kan ta det andra dagar om du vill och du måste inte ta det på träningsdag.

    Stekarn wrote:
    3. Whey-80 har, om jag förstått det rätt, mera kolhydrater i sig vilket jag inte är ute efter då jag inte vill gå upp så mycket i vikt. Stämmer detta?

    Små små mängder laktos. Spelar ingen roll. Båda är proteinpulver med en olika grader av ”renhet”, 80% respektive 100%. Och skillnaden i sammansättning spelar inte tillräckligt stor roll för att göra det prisvärt.

    #515048
    Stekarn;906417 wrote:
    Jag kollade lite på vassleproteinet Whey-100 och tycker att det ser helt okej ut, jag vill helst inte gå upp i vikt, bara bygga muskler, därför valde jag 100 istället för 80.

    Hur får du ihop detta ? Du vill ”helst” inte gå upp i vikt,men du vill bygga muskler ?

    #515049

    Dom små mängderna kolhydrat i whey 80 spelar ingen roll alls

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.