Whey 100, EAA/BCAA, kreatin och glutamin.

Home Forums Kosttillskott Whey 100, EAA/BCAA, kreatin och glutamin.

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #65978
    #465415

    Hej alla glada,
    Jag har varit utomlands och njutit av sol, bad och god medelhavsmat.
    Jag kan en del om träning och kosttillskott men frågar alltid om kostillskott jag själv inte har använt som t.ex:
    EAA/BCAA och glutamin.

    Annars har jag alltid kört på bra mat, whey 100 och kreatin. Funkar mycket bra, men kan EAA samt glutamin ge mig bättre resultat blir jag bara glad. Med bättre resultat menar jag, ökad muskeltillväxt, snabbare återhämtning, starkare immunförsvar.

    Jag vill inte använda EAA och whey 100% samtidigt, känns överdrivet.
    Uppskattar tacksamt motiveringar till val av ovanstående.

    Har ni inget vettigt att skriva, skriv inte alls.
    Kan ni er sak och känner att ni har tid att skriva, tack!
    Jag är ingen nybörjare inom omfattande ämnet, kropp och hälsa.

    Trevlig sommar :up:

    #465416

    EAA kommer inte ge dig resultat alls om du menar öka i vikter på gymmet osv.. Glutamin är väl den mest överdrivna produkten. Ger inte ett skit, men visst kör på..

    #465417
    snoozarn wrote:
    EAA kommer inte ge dig resultat alls om du menar öka i vikter på gymmet osv.. Glutamin är väl den mest överdrivna produkten. Ger inte ett skit, men visst kör på..

    Jag skulle vilja slå ett slag för glutamins effekt på immunförsvaret:up:, under tiden jag åt glutamin vart jag aldrig sjuk, trots att hela familjen + flickvänn låg i feber flera gånger

    #465418
    Flessa wrote:
    Lycka till att hitta en EAA-produkt utan Glutamin i :up:

    Alla som enbart innehåller EAA såklart. Jag kör på Amino Rush och där har du ett exempel direkt.

    #465419
    Flessa wrote:
    Lycka till att hitta en EAA-produkt utan Glutamin i :up:
    Eddie Vedder wrote:
    Alla som enbart innehåller EAA såklart. Jag kör på Amino Rush och där har du ett exempel direkt.
    malawiglenn wrote:
    jag hittade en, EAA fx

    INGREDIENSER (Red Berry Breezer): Ribosyn-8™ (L-leucin, L-lysin, L-phenylalanin, L-treonin, L-valin, L-Isoleucin, L-histidin, DL-metionin), äppelsyra, naturlig arom, aspartam, rödbetspulver.

    glutamin är en icke-essentiel aminosyra

    Blev visst ingen kommentar på det här heller. Varför ens göra ett sånt påstående om man inte kan stå för det?

    #465420

    Nästan alla EAA produkter på den svenska marknaden är utan Glutamin.
    Body Science EAA, EAA-X EAA-XX, EAA-XXX .
    Amino rush
    Esa pro

    #465421
    Lowgrein wrote:
    Jag skulle vilja slå ett slag för glutamins effekt på immunförsvaret:up:, under tiden jag åt glutamin vart jag aldrig sjuk, trots att hela familjen + flickvänn låg i feber flera gånger

    Något som styrker att det faktiskt var glutaminet som gjorde att du höll dig frisk och inte ren tur eller varför inte ett redan gott immunförsvar? =)

    #465422
    Dynan wrote:
    Något som styrker att det faktiskt var glutaminet som gjorde att du höll dig frisk och inte ren tur eller varför inte ett redan gott immunförsvar? =)

    Höll mig kanonfrisk under perioden jag åt glutamin, och jag är ofta småförkyld annars.. Men kan ju som sagt ha varit slumpen oxå

    #465423

    minns också att jag aldrig var sjuk/förkyld under 4-5månader en vinter när jag använde xtend (som innehåller glutamin).

    Men kan som sagt också vara slumpen då jag heller inte varit förkyld utan glutamin sen i Januari.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.