whey 100 och gainer ?

Home Forums Kosttillskott whey 100 och gainer ?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #79418
    #709522

    tjänare alla byggare! Är ny här, och undrar om man kan ta både en portion gainer och whey 100 efter träning :D tack på förhand // j fors

    #709523
    j fors wrote:
    tjänare alla byggare! Är ny här, och undrar om man kan ta både en portion gainer och whey 100 efter träning :D tack på förhand // j fors

    Det går bra men ännu bättre att ta proteinet senare på kvällen! Eftersom det är tillräckligt med protein i gainern.

    #709524
    cruzze wrote:
    Det går bra men ännu bättre att ta proteinet senare på kvällen! Eftersom det är tillräckligt med protein i gainern.

    ok men kan man tex ta gainer direkt efter träning och ta whey 100 när man kommer hem :what:

    #709525
    j fors wrote:
    ok men kan man tex ta gainer direkt efter träning och ta whey 100 när man kommer hem :what:

    Ät mat när du kommer hem. Som sagt har du fått i dig protein från gainern. Visst, det går ju såklart att byta ut alla dina proteinkällor i kosten mot tillskott men det är ganska dumt gjort.

    Finns ju lixom annat än protein i kött, fågel och fisk som du behöver få i dig. Så nöj dig med proteinet i gainer tycker JAG.

    Däremot är ju en proteindrink ett lämpligt mellanmål tillsammans med t.ex. en skinkmacka och ett äpple eller så.:)

    #709526
    Eddie Vedder wrote:
    Ät mat när du kommer hem. Som sagt har du fått i dig protein från gainern. Visst, det går ju såklart att byta ut alla dina proteinkällor i kosten mot tillskott men det är ganska dumt gjort.

    Finns ju lixom annat än protein i kött, fågel och fisk som du behöver få i dig. Så nöj dig med proteinet i gainer tycker JAG.

    Däremot är ju en proteindrink ett lämpligt mellanmål tillsammans med t.ex. en skinkmacka och ett äpple eller så.:)

    ok tackar så mycket för alla svar // john fors :D

    #709527

    själv brukar jag ta gainer direkt efter träning, sen middag ca 1-1,5h senare och sen är jag ofta vaken ca 5-6 timmar till (tränar ganska tidigt på em) och blir jag då lite småhungrig innan jag ska lägga mig så tar jag proteintillskott innan jag sover isf.

    #709528

    Själv kör jag Whey-80 på morgonen för jag är så trött på morgnarna och har ingen tid eller lust att fixa till mig något nyttit, blir mest grov macka med skinka + whey-80. Tar gainers pro efter träning, tillsätter en tesked kreatin i gainern för maximal effekt. På kvällen behöver du dock inte Whey, om du har ägg hemma, gör 3-4 saftiga ägg mackor och drick något bra och nyttit.

    MVH / J_B

    #709529
    j_b wrote:
    Själv kör jag Whey-80 på morgonen för jag är så trött på morgnarna och har ingen tid eller lust att fixa till mig något nyttit, blir mest grov macka med skinka + whey-80. Tar gainers pro efter träning, tillsätter en tesked kreatin i gainern för maximal effekt. På kvällen behöver du dock inte Whey, om du har ägg hemma, gör 3-4 saftiga ägg mackor och drick något bra och nyttit.

    MVH / J_B

    ok det ser ju bra ut:emo-thumb får ta och pröva nåt i den stilen :D

    #709530
    Robert Lilja wrote:
    Det där blir ungefär som att slänga i sig en gainer med tillsatt fett innan man går och lägger sig och det är inte det bästa.

    Vi kan ju fråga j fors vad som är målet med träning och kost, muskelökning, fettförbränning eller allmän hälsa?

    Mvh
    Robert Lilja

    tjäna tjäna musklerna är det ju jag vill få fram alltså (muskelökning) sen funderar jag på en deff till sommaren men nu på vintern vill jag framför allt få ökad muskeltillväxt :D ha det så bra grabbar mvh john fors

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.