Whey-80 med mjölk och Creatin upplöst i vatten?

Home Forums Kosttillskott Whey-80 med mjölk och Creatin upplöst i vatten?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #70817
    #547707

    Hejsan!

    Jag undrar om det spelar någon roll om man blandar Whey-80 med mjölk istället för vatten? Anledningen att jag vill blanda med mjölk är för att det smakar bättre.

    Sen en annan sak när det gäller Creatine. Jag har beställt Rapid Creatine från gymgrossisten och det kom i en burk med kapslar. I dessa kapslar så finns creatinet i pulverform. Kan man ta detta pulver och blanda med vatten? Det var nämligen ingen hit att enbart ta pulvret :P

    #547708

    whey 80 kan blandas med mjölk,enda som händer är att näringsinnehållet ändras(+ det i mjölken alltså) svälj kapslarna bara,slipper du mecka med o ta sönder o hålla på

    #547709

    Näringsinnehållet ökar alltså eftersom att man blandar med mjölk. Aha, okey, det visste jag inte att man kunde göra :-P

    #547710

    ja,då blir det näringsinnehållet i pulvret+det i mjölken :) jodå,tror det är det som är meningen ;)

    #547711

    Efter träning e vell att blanda med vatten att föredra?.

    #547712

    Varför skulle det vara att föredra att blanda med vatten efteråt? Det är ju då man vill ha så mycket näring som möjligt. Det är en sak att blanda med vatten precis innan man tränar, för vatten är inte lika fett och man får inte samma mättnad efter man har druckit.

    #547713
    CryptoN wrote:
    Varför skulle det vara att föredra att blanda med vatten efteråt? Det är ju då man vill ha så mycket näring som möjligt. Det är en sak att blanda med vatten precis innan man tränar, för vatten är inte lika fett och man får inte samma mättnad efter man har druckit.

    Enligt Bartoll så är vatten att föredra efter träning.

    Innan, under och efter träningen vill du ha ett så snabbt upptag av näringsämnena som möjligt och då passar inte mjölk in i bilden. Om du följer en uppbyggnadsdiet kan du ha lite mjölk ibland, men i så fall till dina fasta måltider.
    Det väldigt få förstår är att den viktigaste tidpunkten vad gäller näringsintag under dagen är timmarna runt träningspasset (från 60 minuter innan träningen till 60 minuter efter). Om du gör rätt under denna tidsperiod kommer du garanterat att lägga på dig muskelmassa. Det kan hända att du ställer till det under resten av dagen och missar någon måltid eller inte kan äta optimalt, men så länge du sköter näringen runt träningspasset kommer du att göra framsteg. Självklart kommer resultaten att bli markant bättre om du sköter kosten under hela dagen. Den viktigaste komponenten är dock näringstiming och näringsintag innan, under och efter träningen. Struntar du i detta kommer du förkasta åtminstone 80 % av de resultat du skulle kunna fått från ditt träningspass.

    #547714

    Mjölk innehåller mer näring än vatten. Alltså ska man väl helst dricka mjölk istället för vatten efter träning? Och varför skulle inte mjölk passa in om man vill ha ett så snabbt upptag av näringsämnen som möjligt?

    #547715

    Mjölken gör vell näringsupptaget långsammare?

    #547716
    Rasmus90 wrote:
    Mjölken gör vell näringsupptaget långsammare?

    Det har jag svårt för att tro.

    #547717
    CryptoN wrote:
    Det har jag svårt för att tro.

    Tror nog Bartoll vet det bättre en du.

    #547718
    CryptoN wrote:
    Det har jag svårt för att tro.

    Finns en sanning i det, men knappast något du behöver bekymra dig om. Kör med mjölk, blir mer protein och kolhydrater bara.

    #547719
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Finns en sanning i det, men knappast något du behöver bekymra dig om. Kör med mjölk, blir mer protein och kolhydrater bara.

    Toppen!

    #547720

    Blanda 50/50 för smakens skull!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.