Whey Class + inga kolhydrater efter träning?

Home Forums Kosttillskott Whey Class + inga kolhydrater efter träning?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #66384
    #470427

    Jag har köpt Dalblads proteintillskot som heter Whey Class+. På förpackningen så står det:

    Vassleprotinet i WHEY CLASS+ består av peptidbundna aminonsyror med ett högt biologiskt värde. Dessa är nödvändiga för att bygga upp muskelmassa, få ökad styrka och för en snabb återhämtning efter träning.

    Det innehåller:
    Kalorier 141
    Protein 28g
    Kolhydrater (varav laktos 2 g) 2g
    Fett 2,3g

    Vad jag vet ska man ta proteintillskott med kolhydrater efter ett träningspasset vilket detta inte verkar ha så mycket av. Samtidigt står det att aminonsyror bygger upp musklerna osv osv. Kan jag ta det efter träningspasset och bygga muskler? Eller behöver jag blanda det med snabba kolhydrater?

    #470428

    Du behöver inte kolhydrater efter passet för proteinsyntes i alla fall.

    Vassleprotein är snabbt protein som kvickt skickar ut aminosyror till kroppen efter passet. Kolhydraternas uppgift är primärt att fungera som energikälla och just efter passet är musklerna som mest effektiva att lagra in kolhydrater. Därav ett lämpligt tillfälle att inta kolhydrater, vidare har det även en något antikatabol verkan.

    Men om du bara tränar styrketräning och sedan inom rimlig tid kommer hem och kan käka ett protein- och kolhydratrikt mål mat så räcker din proteindrink gott och väl.:)

    Potatis och pasta är godare än pulver.

    #470429

    Ja det räcker att äta protein istället för en gainer efter träning du kan bygga muskler endå om du täcker upp ditt behov med mat under dagen. Jag har själv aldrig druckit gainer

    #470430

    Om du har svårt att få i dig vad din kropp behöver i energi varje dag så kan det vara vettigt att ta lite extra kolhydrater med ditt protein.

    Om inte det är ett problem så går det utmärkt att bara ta ditt protein efter träningen.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.