Home › Forums › Kosttillskott › Whey eller Kasein för att dryga ut proteinintaget?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 januari, 2012 at 03:40 #51232
Anonym anvandare
Member9 januari, 2012 at 03:40 #123577Anonym anvandare
MemberTja. Att köra whey efter gymmet är en självklarhet. Men om man bara vill dryga ut proteinintaget i sin kost, vilket är bäst då? Min intuitivitet säger att det långsammare verkande kaseinet borde vara bättre för det? Kasein vid sovdags är ju också självklart. Men menar under dagen bara.
9 januari, 2012 at 09:05 #123578Anonym anvandare
MemberVassle. Vassle stimulerar muskeluppbyggnaden, inte kasein. Och aminosyror från långsamt protein har du väl redan tillgång till från dom vanliga måltiderna.
9 januari, 2012 at 10:57 #123579Anonym anvandare
MemberHåller med Grub
Dessutom är vassle mycket billigare och löser sig bättre och lättare i vätska = ”godare”
9 januari, 2012 at 15:48 #123580Anonym anvandare
Membermysglenn wrote:Håller med GrubDessutom är vassle mycket billigare och löser sig bättre och lättare i vätska = ”godare”
Japp, Kassein blir oftast så jädra skummigt och svårlösligt, desutom försvinner ju dom bra effekterna av ZMA om man tar Kassein innan läggdags. Mjölk/kassein blockerar ju Zink upptaget, och för mig är ialf ZMA guld värt, ett tillskott jag tycker alla som gymmar borde ha i förrådet.
Edit: Men nu handlade ju inte tråden ett dugg om ZMA iförsig… haha!
10 januari, 2012 at 10:13 #123581Anonym anvandare
MemberKing Grub wrote:Vassle. Vassle stimulerar muskeluppbyggnaden, inte kasein. Och aminosyror från långsamt protein har du väl redan tillgång till från dom vanliga måltiderna.Ursäkta att jag hoppar in med en följdfråga.
Jag förstår att vassle (whey) är bra efter träningspasset, eftersom det är ett lite snabbare protein.
Kasein (kvarg, ost, keso mm), om det inte är muskeluppbyggande, varför är det bra att äta?
Är Kasein ett snabbt protein?10 januari, 2012 at 11:09 #123582Anonym anvandare
Membernic wrote:Ursäkta att jag hoppar in med en följdfråga.Jag förstår att vassle (whey) är bra efter träningspasset, eftersom det är ett lite snabbare protein.
Kasein (kvarg, ost, keso mm), om det inte är muskeluppbyggande, varför är det bra att äta?
Är Kasein ett snabbt protein?kasein är långsamt
de förhindrar muskelnedbrytning
10 januari, 2012 at 12:17 #123583Anonym anvandare
MemberOch givetvis kan även kasein användas i proteinsyntesen, till muskeluppbyggnad, som vilket annat fullvärdigt protein som helst. Med ”stimulera” avses uppreglera över normala nivåer. Också fullt möjligt att större intag kasein än dom som använts i studier också tvingar ut så mycket aminosyror i blodet att proteinsyntesen stimuleras mer.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.