Blåbär

Home Forums Matlagning och Recept Blåbär

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #65784
    #459309

    Någon som har koll på var man kan köpa en lite större mängd blåbär?
    Jag har bara kollat på Ica där de bara säljer väldigt små förpackningar.

    Lidl, Willys, Coop…?

    Tack för hjälpen!

    #459310

    ja ghartis och gratis motion med, skogen e rika på dom nu… helvetes stora och gooda :)

    #459311

    Perfekt med 2 kilos påsar! Tack för hjälpen.

    #459312
    Flessa wrote:
    No probs!

    De har även andra bär i så superstora påsar. :up:

    Vad ligger priserna runt :)?

    #459313

    Nice! Jag kan ju ta bussen direkt dit, så det blir City Gross-shopping imorgon :D

    #459314

    Köpte 10kg för 200kr igår, helt rätt kurs :D Fick tag på en uppköpare och köpte direkt där.
    Dock i Kalix, norra delen av sverige. Bara ta bussen hit ;)

    #459315

    Fattar inte vf ni köper ens när skogen e full, och frisk luft och lite vardagsmotion skadar inte, har man tur springer man på protein med, svamp :)

    #459316
    LyftarBruden wrote:
    Fattar inte vf ni köper ens när skogen e full, och frisk luft och lite vardagsmotion skadar inte, har man tur springer man på protein med, svamp :)

    Full?! Testa kom norrut och se hur mycket bär det finns i skogarna. Vi hade 1v ryssvärme i maj som fick mycket av buskarna att blomma och som ett brev på posten kom det några frostnätter efteråt som fick allt att dö.

    Bär är bristvara här uppe detta år. Går säkert att plocka en del, men att få ihop 10kg skulle ta en evighet.

    Däremot är det väldigt härligt att vara ute och plocka bär, det säger jag inte emot. Men då satsar jag på att plocka hjortron istället för blåbär :)

    #459317

    Finns svampar framför bostadshuset, men inga blåbär …

    #459318

    haha okej då, kanske inte har samma förutsättningar… Här nere i Kinna utanför Borås har det varit så in i helvete mkt blåbär, helt sinnessjukt. Hela kommunen har väl varit ute.

    #459319
    LyftarBruden wrote:
    haha okej då, kanske inte har samma förutsättningar… Här nere i Kinna utanför Borås har det varit så in i helvete mkt blåbär, helt sinnessjukt. Hela kommunen har väl varit ute.

    Folk, som jag själv, betalar extra för att slippa behöva gå runt och plocka i skogen. För många finns inte tiden och andra tillfredställs inte av skogsvandringar.
    Brukade plocka svamp med farfar. Han är grym och vet exakt var man skall leta. Utan honom är det omöjligt, för mig. Nu var det iofs länge sedan. Men det håller i en max två timmar sedan ledsnar man.

    #459320
    Flessa wrote:
    No probs!

    De har även andra bär i så superstora påsar. :up:

    Hmm, detta låter intressant.
    Ska ta mig en titt! :)

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.