Blodpudding

Home Forums Matlagning och Recept Blodpudding

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author
    Posts
  • #694392

    Bra eller anus? Jag är en av dom få som älskar det :D

    #78637
    #694393

    Då är vi två. :)

    #694394
    S.Pasanen wrote:
    Då är vi två. :)

    Underbar mat verkligen :p

    Snabb/lättlagat, mycket gott, och bra(?), det är väl min fråga egentligen :p jag kan ju läsa näringsinnehållet men…

    #694395
    box4m wrote:
    Underbar mat verkligen :p

    Snabb/lättlagat, mycket gott, och bra(?), det är väl min fråga egentligen :p jag kan ju läsa näringsinnehållet men…

    Det har jag faktiskt aldrig gjort… :) Ungsbakad och med bacon, rivna morötter, lingonsylt (och smör såklart) är det väl inte sämre än annan mat i det stora hela. :)

    HAr du en innehållsförteckning i närheten?

    #694396

    Livsmedel: Blodpudding 8% fett stekt

    Fibe 2,2 g
    Enkj 921 kJ
    Ener 220 kcal
    Prot 13,0 g
    Kolh 18,8 g
    Fett 9,8 g

    Läste på något GI index att det hade runt 40GI också, så det låter ju mkt bra

    #694397
    box4m wrote:
    Livsmedel: Blodpudding 8% fett stekt

    Fibe 2,2 g
    Enkj 921 kJ
    Ener 220 kcal
    Prot 13,0 g
    Kolh 18,8 g
    Fett 9,8 g

    Läste på något GI index att det hade runt 40GI också, så det låter ju mkt bra

    40 GI eller GB?

    Tror det blir pudding i morgon… :)

    #694398
    S.Pasanen wrote:
    40 GI eller GB?

    Tror det blir pudding i morgon… :)

    GI, vad betyder GB dock? :)

    #694399
    box4m wrote:
    Bra eller anus? Jag är en av dom som älskar det :D

    Få?

    Jag vet ingen som inte gillar blodpudding. Det är en järnbomb, därutöver är det knappast någon höjdarmat men givetvis kan man äta det då och då. Det ligger väl i samma kategori som hackkorv, pölsa, sylta m.m. MAn blandar ihop en massa grejer som blir över från slakten helt enkelt. I med mjöl, socker, salt etc.

    Fantastiskt gott, fantastiskt rikt på järn. Helt okej att käka då och då. Alltså varken bra eller anus direkt.

    GB är för övrigt glykemisk belastning gissar jag. Normalt sett säger man GL (glycemic load). Googla så hittar du.

    #694400

    Precis. :)

    Blodpuddning är väl mest blod, mjöl och kryddor. Som all annan färdig mat är den säkert nyttigare om man gör den själv.

    #694401

    [http://forum.body.se/search.php?searchid=1983876]

    Det kanske hade räckt med att söka? :emo-thumb

    #694402

    testa blodpudding istället för lingon sylt som dom flesta har så ta JORDGUBBS SYLT så sjukt mkt godare jag lovar det är värt att testa

    #694403

    blodpudding är anus.. fifan

    #694404

    Blodpudding är ju jättegott i sig. Särskilt Geas.

    #694405

    Blodpudding, stekt i smör, med lingonsylt/rårörda lingon och lite knaperstekt bacon till :) Där har vi grejer. Mumsfillibaba…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.