Finns det något sånt här i Sverige?

Home Forums Matlagning och Recept Finns det något sånt här i Sverige?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #53112
    #131615

    [http://www.musculardevelopment.com/team-md/the-muscle-chef/2875-day-in-the-life-with-muscle-chef-carlo-filippone-pt-1-of-2.html]

    #131616

    Muskelmatprogram?

    #131617

    Catering med muskelmat som kan levereras till dörren.. Mat som har högt proteinvärde, bra komplexa kolhydrater, låg salthalt (kommer nog aldrig förekomma i sverige) etc..

    Hade varit gött att få sina matlådor färdiglevererade hem, hehe

    #131618
    Zebaztian wrote:
    Catering med muskelmat som kan levereras till dörren.. Mat som har högt proteinvärde, bra komplexa kolhydrater, låg salthalt (kommer nog aldrig förekomma i sverige) etc..

    Hade varit gött att få sina matlådor färdiglevererade hem, hehe

    Inför valet då Reinfeldt blev statsminister använde han väl både en PT och dennes matlådetjänst. Matlådor med SMS-påminnelser då han skulle äta. Det blev en tjänst som företag och privatpersoner kunde anlita sedan.

    Quote:
    Då jag är kock i grunden fanns hela tiden en ambition att hitta lösningar till hur jag kunde få mina träningskunder att äta rätt då träningsresultatet till runt 80% ligger i just kostvanorna.

    Sommaren 2006 skapades Svarta Lådan efter att Fredrik Reinfeldt anlitat mig som personlig tränare för att komma i form till valet. För att uppnå maximalt resultat beslutade jag mig även för att ta hand om hans kost.

    Tillsammans med min mamma lagade vi maten som vi senare levererade i kylväskor till Fredriks dörr. Han fick dessutom påminnande SMS när han skulle äta och hade mig alltid ett telefonsamtal bort då det gällde frågor om mat, träning och hälsa.

    Totalt gick Fredrik enligt egen utsago ner 14kg och hur det gick i valet vet vi ju alla.

    Ett par år senare, 2007, ville vi nå ut till en större massa och bestämde oss för att öppna en egen butik på Mäster Samuelsgatan 9. Med snedstylade väggar och tak, tillsammans med erfaren och positiv personal började mat i olika mängder att säljas. Idag erbjuder butiken alla dagens måltider i butiken och med hjälp av de olika mängderna av maten så kan du ta allt ifrån stor protein på 250g till liten och samma gäller kolhydraterna. Att själv även kunna välja vilka kolhydrater man vill ha till vilken protein är en riktig hit.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.