grishjärta!

Home Forums Matlagning och Recept grishjärta!

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #70794
    #547398

    någon som har något tips på vad man kan tillaga med grishjärta? köpte billigt 15kr/kg! funderar på att röka det eller göra beef jerky

    #547399

    Googla upp recept på diverse köttgrytor helt enkelt. Så enormt stor är inte skillnaden och hjärta funkar bra.

    Koka hjärtt länge med mycket salt, gärna hela vit- och svartpepparkorn samt ett par lagerblad.

    #547400

    stekte det med salsa sås vilket funkade bra. beef jerkyn gjorde jag med bbq smak och det blev väldigt gott!

    #547401

    Orka tillaga, så här åt jag mitt med brocoli och en sillbit till. God och mättande frukost:D

    #547402
    Eddie Vedder wrote:
    Orka tillaga, så här åt jag mitt med brocoli och en sillbit till. God och mättande frukost:D

    Det där ser äckligt ut Eddie :|

    #547403
    Niklas Sjöö wrote:
    Det där ser äckligt ut Eddie :|

    Själv tycker jag det var intressant att se på hjärtat, nörden i mig var tvungen att ta bilder och jämföra med människans hjärta innan dess att jag kunde äta.:D

    #547404
    Flessa wrote:
    Shit Niklas, det var en speciell måltid måste jag säga…:D

    Niklas tyckte ju att det såg äckligt ut. Mitt namn är Nicklas.;)

    #547405
    Eddie Vedder wrote:
    Niklas tyckte ju att det såg äckligt ut. Mitt namn är Nicklas.;)

    Man börjar bli van :D

    #547406
    Eddie Vedder wrote:
    Orka tillaga, så här åt jag mitt med brocoli och en sillbit till. God och mättande frukost:D

    Hihi, vilken bisarr måltid! Vad påminde smaken mest om, tycker du?

    #547407
    mikaelj wrote:
    Hihi, vilken bisarr måltid! Vad påminde smaken mest om, tycker du?

    Hjärta påminner om lever i smaken, men lever är lite saftigare och mjukare. Jag älskar lever och skulle nog säga att det är godare. Jag gjorde samma sak med en stor nötlever veckan efter och åt på samma vis. Det var lite godare.

    Men å andra sidan är ju nöt och gris lite äpplen och päron, någon jämförelse mellan kohjärta vs. nötlever och grishjärta vs. grislever har jag inte gjort än.

    Jag vill helst göra egen leverbiff men orka nu när jag bor ensam i Uppsala igen.:|

    #547408

    :ph34r:

    #547409

    jag tycker grishärta å lever funkar bra. men en riktig delikatess är kyckling hjärta! det smakar guld ;D

    #547410
    Eddie Vedder wrote:
    Orka tillaga, så här åt jag mitt med brocoli och en sillbit till. God och mättande frukost:D

    Åt du det rått?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.