Jag gick upp 7kg idag!!

Home Forums Matlagning och Recept Jag gick upp 7kg idag!!

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71236
    #553551

    Imorse vägde jag 83kg och nu väger jag 90.3kg!

    Har laddat med 3 stora portioner thaimat, kebabpizza, negerboll, muffins och korv med pommes!

    Men jag kan knappast ha ätit 7kg mat? :D haha

    #553552

    Vatten.

    #553553

    låter nästan sjukt… Drick massa vätska o väg dig igen! kolla om du kan komma över 100 kg :D

    #553554
    Fettobarn wrote:
    låter nästan sjukt… Drick massa vätska o väg dig igen! kolla om du kan komma över 100 kg :D

    haha nee fan magen står rätt ut nu.. ser ut som en sån där unge i afrika som har svält som fan så magen blivit uppblåst.. Nu ska jag sova och imorgon blir de cardio. Måste bli av me lite vatten och överskottskcal :P

    #553555
    Mattias L wrote:
    Vatten.

    är det normalt o gå upp så mkt på en dag?

    #553556

    Magsäcken klarar av 1,5-3 liter i sig, så lite onormalt är det nog :P

    #553557
    dilldipparn wrote:
    Imorse vägde jag 83kg och nu väger jag 90.3kg!

    Har laddat med 3 stora portioner thaimat, kebabpizza, negerboll, muffins och korv med pommes!

    Men jag kan knappast ha ätit 7kg mat? :D haha

    Det var inte lite det;)
    Bra jobbat:pop:

    #553558

    Kanske har med salthalterna i kroppen och hur de binder vätska att göra? Men i vilket fall, väldigt ovanligt, är väl bara o gratulera(?) :P

    #553559

    Låter helt sjukt, du måste ha varit väldigt väldigt tömd på både vätska och tarminnehåll när du vägde dig imorse. Ganska coolt hur som helst. Du får hoppas att det är 7kg muskler ;)

    #553560

    En sådan viktuppgång är inte ovanlig (se bara vissa byggare efter en tävling och frossar i mat – vilket är allt annat än smart). Några av orsakerna till viktuppgången är bland annat:

    Varje gram kolhydrat som lagras som glykogen i musklerna binder upp 2,7g vatten.
    Efter att både lever och muskeldepåerna är fyllda spiller du ”över” och håller vätska under huden; detta kan lätt bli åtskilliga kilon (och det är en extra påfrestning för hjärtat, framförallt om du får störd mineralbalans och håller vätskan under längre tid). Även extra natrium (salt) får dig att hålla vätska, vilket ökar på effekten.
    Mer tarminnehåll än normalt (dock inte några större siffror).

    #553561
    Gustaf Lindberg wrote:
    Låter helt sjukt, du måste ha varit väldigt väldigt tömd på både vätska och tarminnehåll när du vägde dig imorse. Ganska coolt hur som helst. Du får hoppas att det är 7kg muskler ;)

    Hahaha jaa 7kg muskler på en dag vore inte dumt :D

    #553562
    Joachim Bartoll wrote:
    En sådan viktuppgång är inte ovanlig (se bara vissa byggare efter en tävling och frossar i mat – vilket är allt annat än smart). Några av orsakerna till viktuppgången är bland annat:

    Varje gram kolhydrat som lagras som glykogen i musklerna binder upp 2,7g vatten.
    Efter att både lever och muskeldepåerna är fyllda spiller du ”över” och håller vätska under huden; detta kan lätt bli åtskilliga kilon (och det är en extra påfrestning för hjärtat, framförallt om du får störd mineralbalans och håller vätskan under längre tid). Även extra natrium (salt) får dig att hålla vätska, vilket ökar på effekten.
    Mer tarminnehåll än normalt (dock inte några större siffror).

    Okej mjo det stämmer nog som du skriver. Har deffat i typ 12-14 veckor lr ngt nu och detta var första riktiga ätardagen :) gött som fan var de men nu har man lite ångest.. nu blir de spinning :P

    #553563

    Det är nog mest vatten det där som andra har påpekat. När jag gjorde en amatör-saltladdning och tömning och fyllde rätt rejält dagen efter så resulterade det i 9 kg viktuppgång. Tog ungefär 3 dagar innan vikten stabiliserades igen.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.