Julbord för byggare

Home Forums Matlagning och Recept Julbord för byggare

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #562303

    Kommer för första gången någonsin bli tvingad att laga till mitt egna julbord, så vilka maträtter är det som ger bäst protein för krona på julbordet? Har inga större problem att äta mer av något som är mera prisvärt, än att köpa in en massa olika rätter bara för att ha ett komplett julbord.

    Finns det någon som jag kan skippa och vad måste jag ha med? Det är faktiskt ingen större katastrof om jag inte behöver laga till julskinkan, bara det finns lite klassiska julrätter kvar.

    Har ni några egna recept/varianter som ni brukar laga till för hungriga byggare?

    #71444
    #562305

    Vad på julbordet kan du INTE äta menar du? Jag kommer då inte på något. Om man skippar godis eller sprit t.ex. är ju en sak men det kan man ju göra ändå. Julmaten är ju nyttig så det skriker om det, köttbullar, sill, skinka, ägg, potatis, rödkål, revbensspjäll, ost…

    Skärp dig säger jag.;)

    #562307
    Eddie Vedder wrote:
    Vad på julbordet kan du INTE äta menar du? Jag kommer då inte på något. Om man skippar godis eller sprit t.ex. är ju en sak men det kan man ju göra ändå. Julmaten är ju nyttig så det skriker om det, köttbullar, sill, skinka, ägg, potatis, rödkål, revbensspjäll, ost…

    Skärp dig säger jag.;)

    Instämmer!!!
    Ät allt! passa på och väx…

    #562309

    Vad trevligt att höra, har nog lyssnat för mycket på damerna i fikarummet om hur jobbigt det är med julbord och hur tjocka de kommer bli.

    #562310
    MrTraps wrote:
    Vad trevligt att höra, har nog lyssnat för mycket på damerna i fikarummet om hur jobbigt det är med julbord och hur tjocka de kommer bli.

    Att tokäta är alltid ohälsosamt. Det gör inte själva maten onyttig.

    #562311

    För psykets skull (och till viss del kroppens) kan du precis som jag köra ett tungt gympass (helkroppspass) under förmiddagen innan julmaten ska ätas. ;)

    Har du inget gym i närheten pga julfirande på annan ort kan du ju alltid springa lite istället!

    #562312

    Träna på förmiddagen, sen runt 1 kg Jansson med 20-30 prinskorvar och lika många köttbullar. Sänks ner med 1.5 liter must. Sen äter jag lite smått och gott runt det. Blir en andra tallrik med ca 50% av mängden vid 5-6 timmar senare. Är min standard sen många år

    #562314
    Eddie Vedder wrote:
    Att tokäta är alltid ohälsosamt. Det gör inte själva maten onyttig.

    Sen är det ju ingen fara att tokäta ibland, julafton är ju nästa löjligt att bekymra sig om.

    #562316

    Julbord för byggare… Herregud…

    #562319
    Flessa wrote:
    jag gjorde misstaget att dra mig ut på en 2 timmarlöprunda innan förra årets julbord, vilket ledde til latt aptiten satt nere i knäskålarna, :frust:

    Var det din bortförklaring för att komma undan att ”tvingas” äta julmaten och kunna hålla dig till det du äter alla andra dagar?

    #562321

    Mmmh, julbord i skolan nästa vecka :D Kommer bli farligt, ätaäta.. kommer nog chocka klassen rejält ^^

    #562323

    Om jag skulle springa, vilket är ungefär lika troligt som att jag skulle dö på julafton så hade jag nog knappast haft dålig aptit efter det. Man blir ju stört hungrig av att träna, eller?

    #562325

    Varför inte bara äta en normal lunch bestående av julmat och ta på så mycket man vill ha på tallriken?
    Både att noja över kalorier på julafton OCH att överäta bara för att det är julafton kan väl ses som lite stört båda två, eller?

    #562327
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Varför inte bara äta en normal lunch bestående av julmat och ta på så mycket man vill ha på tallriken?
    Både att noja över kalorier på julafton OCH att överäta bara för att det är julafton kan väl ses som lite stört båda två, eller?

    Ja, det håller jag med om. Men detta är inget forum för ”lagom” människor. Allt ska vara stört optiextremt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.