Kalla Maträtter?

Home Forums Matlagning och Recept Kalla Maträtter?

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #70615
    #544950

    Finns det några som har tips på vad man kan ha för kalla Maträtter i matlådan som man inte måste värma? Man blir så trött på smörgåsar varje dag.
    Kör lastbil o vill slippa åka någon stans o värma mat :)

    Tack på förhand :pop:

    #544951

    Papayasallad och torkat kött håller länge. Pasta ägg, avokado, salamisallad med div grönsaker.. Funkar också bra.

    #544952

    Tonfiskpasta med majonäs på. Funkar i alla väder :)

    #544953

    Stekt potatis, Stekt ägg, kokt ägg är ju riktigt smarrigt kallt som varmt.

    #544954

    Laxfile å potatisbullar, blodpudding å chili corn carrrrrrrneee

    #544955

    Ostkaka, mums!

    #544956

    Tack för alla tips! Det mesta går väl o äta kallt då bara att man är lite bortskämd o äta varmt. Men vad ska man ha för inte pasta ska torka? :)

    #544957

    Min första tävlingsdiet gjorde jag när jag åkte bil 8 timmar om dagen.

    För att inte pastan ska torka behöver du lite vatten. Kanske ha med sig lite varmt vatten i en termos?

    Men det mesta går faktiskt att äta kallt, verkligen inga problem. Därför jag sa ostkaka, som är gott vare sig det är varmt eller kallt.

    Sallader kan man ju experimentera med in i det oändliga, så det borde inte vara så svårt. Potatis sallad till rostbiff/kyckling/gravad lax/sill eller vad du nu vill ha.

    #544958

    Jag ska prova lite olika av detta nu i veckan! Ostkaka är gott men lite onnyttigt till mat kanske? =)

    #544959

    är det inte massa socker? :

    #544960
    Super_Chrille wrote:
    är det inte massa socker? :

    Beror på vilken du köper. Gör du du din egen avgör ju du ingredienser, helt utan socker lär den bli både mindre god samt få sämre struktur och hållbarhet.

    #544961

    mmh, potatisbullar, blodpudding å lax, chili corn carne e sjukt gott kallt :D

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.