Kyckling marathon 8 veckor.

Home Forums Matlagning och Recept Kyckling marathon 8 veckor.

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #49364
    #119340

    Har tryckt 500g kyckling varje kväll i 2 veckor nu och har 6 veckor kvar, börjar dock tröttna på mina recept och behöver förslag på allt från marinader till grytor.

    Mina recept:
    Äpplen, curry, gullök och hönsbuljong.
    Marinad på sweetchili och soja.
    Flyandejakob variant i stekpannan.
    Wok med sweet chili.

    #119341

    Lite nyfiken på varför du bara kör kyckling, har du kycklingar på baksidan av huset? ;-)

    #119342
    Gober wrote:
    Lite nyfiken på varför du bara kör kyckling, har du kycklingar på baksidan av huset? ;-)

    Det har mest med lathet att göra men även för att det funkar så ta för mig. När jag la upp hur jag skulle äta och träna under deffen så tänkte jag att om jag åt ungefär samma sak varje dag, kan skilja ca 100 kcal, så vet jag hur mycket av vad jag skall ta bort om jag inte får resultat. Nu går det dock så förvånansvärt bra så I just keep going.

    Och nej tyvärr har jag inga kyllingar på baksidan men jag skulle inte bli förvånad om farsan byggde en hönsgård snart. Det är ju inte billigaste med ”färsk” kyckling :)

    #119343

    Kör ofta grillpanna och då finns ju hur många olika marinader som helst att välja på.
    Antingen det eller wok med grönsaker, röd curry och thai soya.

    #119344

    Kan tipsa om du gör mycket wooker och dylikt så köp hem Hoisinsås och ha i istället för sweet chili. Fy fan vad gott det blir.

    Sen kan du ju alltid köra vanlig stekt kyckling sen gör du en panna i ugnen med skivade potatis,morötter,lök,vitlök,paprika och nån tesked rapsolja går även att ha i palsternacka,rotselleri etc om du gillar rotgrönsaker lätt att kalorierna ryker iväg dock. Sen gör du en kallsås på Turkisk yoghurt eller nån matlagningsyoghurt och har till blir helt ok också.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.