Mat på resande fot/skola!?

Home Forums Matlagning och Recept Mat på resande fot/skola!?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #78495
    #688805

    Hej!

    Vill att ni använder er intelligens och kunskaper en aning och hjälper mig!

    Jag har ett par månader framöver då jag kommer pendla till skolan och därmed vara borta en del från hemmet. Vill dock försöka sköta kosten på ett så bra sätt som möjligt och vill därför ha lite tips om detta!

    Min pendlingsväg med tåg beräknas bli ca 1 timme enkel tid till skolan och därmed även 1 timme hem.
    I skolan beräknar jag befinna mig mellan ca 9.00-16.00
    Jag kommer således vara hemifrån mellan ca 7.30-17.30 utan tillgång till någon förvaring av mat.

    Detta tänkte jag lösa genom att ta med mig en liten kylbag till skolan om det går att bevara sin mat där under en så pass lång tid?

    Min fråga är nu, vad kan man ha med sig som är bra i näringssynpunkt och klarar sig maten under en så lång tid?
    Lunchen äter jag som vanligt på skolan men i övrigt vill jag fulla på mitt kaloriintag med smidiga rätter att ha i en liten kylbag!
    Vill alltså ha tips på vad jag kan äta emellanåt i skolan samt under tågfärden?

    Hjälp mig!! :D

    #688807

    Mackor med något gött pålägg, frukt ?:)

    #688809

    Vore det inte enklare att bara strunta i att äta en massa småsaker och istället kompensera med större frukost/lunch/middag/kvällsmat?

    Verkar jobbigt att hålla på med kylväskor och sånt. F.ö. så håller sig väl i princip all mat i rumstemp de timmar som behövs här? Matlådor och liknande som ska ätas samma dag behöver ju inte förvaras kallt mellan morgon och lunch… Annars kan du ju testa olika konserver, bröd, frukter osv. Finns hur många alternativ som helst.

    #688811

    Är det inte lättare att ta med sig lite proteinpulver + frukt och ha en shaker stående i skolan?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.