Min nya dietmatdagbok!

Home Forums Matlagning och Recept Min nya dietmatdagbok!

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author
    Posts
  • #232943

    Gjorde nyss en sjuukt god omelett med strimlad kalkon, sju äggvitor, en äggula, lite kyckling, lök, tomat och en kesosallad till :)

    #232944

    En lite mer kolhydratfattig och som vanligt riktigt god middag!

    300g Fläskytterfillé
    100g Mosad sötpotatis
    Grillsallad
    Grönsallad
    Gurka
    Tomat
    Lök
    Dressing
    Massa Kryddor..

    Sås:

    En stor sked lättkesella
    Lite laktosfri mjölk
    Lite lättyogurt
    Massa kryddor..

    Ca 500kcal
    Ca 60g protein
    Ca 30g kolhydrater
    Inte överdrivet mycket fett haha..

    #232945

    Allt ser ju ruskigt gott ut!!
    Lagar du själv eller?

    #232946
    BOA wrote:
    Allt ser ju ruskigt gott ut!!
    Lagar du själv eller?

    Ah oftast :)

    #232947
    fitnesserik wrote:
    Ah oftast :)

    Inte illa, lite impad faktiskt! :D

    Vet själv hur det kan vara att stå och laga mat efter träningen… Tänkte börja göra lite matlådor nu istället kvällen innan, brukar du också det eller? :)

    #232948
    BOA wrote:
    Inte illa, lite impad faktiskt! :D

    Vet själv hur det kan vara att stå och laga mat efter träningen… Tänkte börja göra lite matlådor nu istället kvällen innan, brukar du också det eller? :)

    Faktiskt inte :) Jag brukar göra en shake för att jag på de senaste veckorna slutat med proteinpulver för att det kan bidra till finnar, som jag tar ca 30min efter gymmet och sedan kommer jag hem och äter ca 2timmar efter jag tagit shaken. Och eftersom jag kör periodisk fasta äter jag majoriteten av dagens energi på den måltiden :)

    #232949
    fitnesserik wrote:
    Faktiskt inte :) Jag brukar göra en shake för att jag på de senaste veckorna slutat med proteinpulver för att det kan bidra till finnar, som jag tar ca 30min efter gymmet och sedan kommer jag hem och äter ca 2timmar efter jag tagit shaken. Och eftersom jag kör periodisk fasta äter jag majoriteten av dagens energi på den måltiden :)

    Sedärja, låter nästan precis som det jag gör. :) Det funkar ju!

    #232950
    BOA wrote:
    Sedärja, låter nästan precis som det jag gör. :) Det funkar ju!

    Absolut:)

    #232951

    Kallrökt lax med råris, kesella-och pepparotsås och stor sallad med champinjoner, grillsallad, fetaost, gurka och minitomater! Detta kan jag rekomendera :)

    #232952

    Idag bröt jag fastan efter min HIIT träning med ett stort mål med ett stort glas mjölk med min farsas ”dietchockladpulver” som faktiskt innehåller ganska mycket protein, bär, vaniljpulver, kanel och vaniljfil. Till detta en burk lättkesella med funlight och två libanesiska bröd med stekt kalkon, ägg och svamp, samt massa vatten. Mmmmm :)

    #232953

    Kyckling stekt i lök och svamp med en stor sallad och lite sötpotatismos :)

    #232954

    En god postworkout-middag med fläskfilé, svamp, lök, stor sallad, massa potatis och rödvinsås till det!

    #232955

    Gjorde nyss några goda proteinpannkakor med äggvita, lättmjölk, havregryn, kanel och vanilj med en kesellasås till som bestod av lättkesella, funlight, hallon, kanel, vanilj och lite stevia. Till det en klementin, massa vatten och en omega3-kapsel! Blev ganska gott:)

    #232956

    Tänkte fortsätta med det här, men helt enkelt flytta allting till min riktiga dagbok så om ni vill fortsätta kolla in mina dietmåltider, kolla min nya dagbok! [http://forum.body.se/showthread.php?t=165624]

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.