Bedömning och lite feedback!

Home Forums Medlemsbilder Bedömning och lite feedback!

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #65139
    #453148

    Hej!

    Jag är en basketspelande kille, som ska åka till skol-vm i turkiet i maj och därav så har jag gått in för att verkligen komma i form tills dess!

    Jag är 1.89cm lång och väger 90kg.

    Vad skulle ni säga att mitt kroppsfett ligger på, procentmässigt?

    Jag behöver lite hjälp och vad tycker ni, ska jag deffa eller bygga muskler?
    Vi kommer ju även tillbringa stunder på stranden och vill inte skämmas då ;)
    Jag tränar basket i princip varje dag plus att jag gymtränar fyra gånger i veckan. Jag utövar även lite cardio de dagarna jag inte gymmar och det blir oftast långpromenader/springa.

    Jag försöker äta nyttigt och jag har deffat i 4 veckor, gått ner ungefär 4 kg.

    Min kost och dag ser ut ungefär såhär:
    07.20 frukost: shake med 1.5dl havregryn, 1.5dl whey-80 (banan) och ca 4dl lättmjölk.
    08.10 basketträning för att sedan åka direkt till skolan.
    12.00 Lunch, då jag äter low carb och kompenserar det med grönsaker.
    16.00 en banan och kreatin
    16.30 gym
    ca 17.30 1.5dl whey-80 (banan) med vatten
    19.00 en kycklingwok med lite goda kryddor.
    22.00 Keso och en banan ihoprörd (kan omöjligt sova hungrig)

    Jag vet att jag inte skriver vikt osv, har ingen våg. Jag äter inte stora portioner, snarare tvärtom.

    Hur tycker ni jag ska gå till väga? Fortsätta som jag gör i 2månader och hoppas på en snyggare kropp eller öka matkonsumtionen? Jag kan inte gymma oftare än vad jag gör just nu.

    Ser ni något som jag behöver lägga extra tid på vid gymmet? t.ex. axlar?

    Innan har jag varit ganska överviktig, men ser ut såhär nu…

    Tack på förhand kamrater
    // Adam

    #453149
    adamlandstrom wrote:
    Hej!

    Vad skulle ni säga att mitt kroppsfett ligger på, procentmässigt?

    Hej.

    20+ %

    #453150

    Maj är om två månader. Ungefär hur mycket tänker du dig själv att du ska åstadkomma på den perioden?

    Bara så att vi har en bild. För utan att vara negativ i onödan så har du rätt risiga förutsättningar när det gäller att se vältränad ut snabbt. Din midja är lika bred som dina axlar, du har inte särskilt mycket muskler under heller så en superdeff skulle kanske inte uppfylla dina egna kvar, mån tro? Och på två månader hinner man knappast bygga städer.

    Visst fan kan du smälla på rejält hela tiden och tappa fettvikt, och t.om. få in den där härliga lilla svullnaden i kroppen som kommer när man sätter igång att styrketräna, men då får du ligga i och vara mer nitisk med ditt leverne tror jag. Så att sätta ihop (eller få hjälp med att sätta ihop) ett kostschema utan att vara onödigt generös kanske kan vara en tanke.

    #453151
    faogel wrote:
    Hej.

    20+ %

    Nja, närmare 25-30% skulle jag gissa på, inget illa menat.

    #453152
    Marcus Syvertsen wrote:
    Så att sätta ihop (eller få hjälp med att sätta ihop) ett kostschema utan att vara onödigt generös kanske kan vara en tanke.

    Skulle du kunna hjälpa mig med detta? eller vem ska jag vända mig till? jag har läst relativt mycket på forumet men är ny inom det här.

    Kom hem ifrån en resa på ca 2månader (australien) och hade gått upp ungefär 10kg (!) och ja, det är sant. jag vägde 84 innan jag åkte.

    Hade levt på halvfabrikatsköttbullar och snabbmakaroner under mitt tidigare liv men jag ska göra allt för att fixa till mitt nya liv och fick insikt hur jag igentligen såg ut :O

    #453153
    adamlandstrom wrote:
    Skulle du kunna hjälpa mig med detta?

    Njae… De flesta här inne som läst någonting ur min dagbok kan nog komma överens om att jag inte riktigt är rätt person att prata med haha, min egen metodik är lite speciell och gör nog inte jobbet för de flesta. Men däremot finns det en miljard olika trådar här på forumet som berör precis samma ämne, kolla under ”Deff och fettminskning” så finns det en del vettigt, och sedan under ”Allmänt om gymträning” har du en hel del bra också.

    Alternativt kontakta ett proffs, men det är ju inte gratis. Du kanske vill hålla i lapparna. Vad vet jag.

    Här har du ett par medlemmar du kan söka efter, och kolla deras inlägg. Som en grund för att hitta vettiga diskussioner.

    Eddie Vedder, mycket i allmänhet om det mesta, grovt påläst
    Joachim Bartoll, lite mer träning kanske? jobbar med rådgivning
    King Grub, mycket fakta, studier osv. som kanske inte är så jätteintressant om du inte är kunnig själv,
    Grandmaster, rätt svår attityd men skärpt och koncist i sina uttalanden, jobbar med rådgivning

    …men sök på forumet, läs och kom igen när du vet mer om vad du vill. :)

    #453154

    jag har insett att 2 månader är lite knappt!
    Har som mål tills dess att i stället satsa på min kondition, äta som jag gör nu (bör ligga på kaloriunderskott, räknade ut att mitt låg omkring 3000kcal per dag) och fortsätta gymma 4 gånger i veckan. Ska åka som utbytesstudent i augusti och får väl bli då jag ska satsa till!

    jag är trots allt 16 år, har ett par år på mig och jag hoppas det ger resultat, har bara gymmat i 3månader.
    Jag har inte problem att få tjejer så det är inte därför jag postar =)

    #453155
    adamlandstrom wrote:
    Jag har inte problem att få tjejer så det är inte därför jag postar =)

    Haha jag fick mig ett rätt gott skratt du lyste upp min dag :D

    #453156
    Krill3_ wrote:
    Haha jag fick mig ett rätt gott skratt du lyste upp min dag :D

    Berätta gärna vad det var som du skrattade så gott åt, för jag fattar inte det roliga.

    #453157

    Marcus…the serious one…

    #453158
    Marcus Syvertsen wrote:
    Berätta gärna vad det var som du skrattade så gott åt, för jag fattar inte det roliga.

    Marcus den allvarlige.

    #453159
    nible wrote:
    Nja, närmare 25-30% skulle jag gissa på, inget illa menat.

    +1 till 25-30%
    Absolut, jag ligger på 17% och är relativt slim. Jag drar till med 30% på dig mannen…Du borde göra en mätning så får du ju veta…:up:

    #453160

    Fråga i denna tråden om hur mkt fettprocent du har. verkar stämma ganska bra

    [http://forum.body.se/showthread.php?p=714416#post714416]

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.