få reda på kroppsfett på riktigt?

Home Forums Medlemsbilder få reda på kroppsfett på riktigt?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #53484
    #133333

    Har lite en liten fråga ang kroppsfetts %, då jag minskat endel nu det sista så hade det varit kul o veta vad man ligger på för %, har testat med en kaliper och matat in värderna på 7-punktersmätning enligt: [http://www.linear-software.com/online.html] och fick 4.28%, har även mätt på en personvåg a 1000:- från en elektronikkedja med 5.6% som resultat. har en känsla att dem värderna inte stämmer då jag inte är alls lika tight som dem som har dem %:en :P slänger in en liten bild så får ni avgöra.

    ljuset på bilden är rätt svagt så bilden kan ljuga lite:P

    #133334

    Gissa är svårt och jag skulle nog vilja säga omöjligt utan helkroppsbilder med detaljstudie på alla delar av kroppen.
    Finns ju dom som blir hårda framtill på överkroppen väldigt tidigt och håller massor på ben/rygg el. likn.
    Jag hade dock litat mer på kalipermätning än på vågar som bygger på bioimpedans.

    #133335

    Okej ja den känns la mer vettig kanske:p tycker 4 låter lite bara,nu har jag ju inte så.mycket kött heller kanske ser bättre ut pm ett tag med lite mer massa^^„ tack för svaret btw :)

    #133336

    4% har du inte.

    #133337

    Tänk på att en kalipermätning kräver erfarenhet för att bli bra:)

    Det där är bra form helt klart, men knappast 4 procent bf. Svårt att göra en gissning utifrån bilden…men säg 8–9 procent om jag skulle chansa? Finns säkerligen andra här som är bättre på att bedöma än jag dock:)

    #133338

    nej det känns inte riktigt så haha, ville ha reda på det och båda mätmetoderna sa under 5% vilket jag inte trodde så mycket på, känns bara tråkigt att lägga pengarna på dem, haha.. jag gissar la runt där, typ 10 nått

    #133339

    Som sagt, vill du ha kvalificerade gissningar (nåja, gissningar) så får du nog posta bilder på ben, rygg osv också.

    #133340

    Har för mig att jag såg att mmsports hade mätning för 150kr i butiken. Men den ligger ju i gbg iofs. Men borde finnas flera butiker/gym som erbjuder den servicen.

    #133341

    befinner mig i gbg någongång varje månad så kanske skulle hoppa in där o köra en mätning :P

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.