hur långt kan man ha kvar?

Home Forums Medlemsbilder hur långt kan man ha kvar?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #554475

    hur långt kan man ha kvar? och hur skall ja gå tillväga för att nå det
    första bilden är hur ja ser ut idag väger kanske 52 kilo och e 167 lång men har fort farande inte har de magrutor ja vill ha o undrar hur ja ska gå tillväga
    Översta bilden är hur ja ser ut ida och den andra nått i stilen som ja skulle vilja. har tränat nu i två månader o bilderna kan va nån v gamal.

    Så skriv hur ja ska gå tillväga skulle ja vara nöjd :)

    #71299
    #554476

    Ät bra med mat och träna styrketräning.

    #554477

    Inge mer försöker redan äta bra o styrketränar 4-5 ggr i veckan

    #554478
    ludwig-92 wrote:
    Inge mer försöker redan äta bra o styrketränar 4-5 ggr i veckan

    Då är du på god väg, men försök att gå upp i vikt. Jag tycker du är för smal. Försök att gå upp något kilo i månaden och tänk inte ens i dietbanorna.

    #554479

    hur långt du har kvar är en väldigt svår fråga att svara på, det kan bero på dina gener,matvanor,träningsmetod,vila osv osv men för att göra det så enkelt som möjligt ligg på ett lagom kcal överskott och gå upp i vikt så som anders ovan säger. mkt kött,fisk,kyckling,broccoli,morötter,vitkål osv det är väldigt bra mat:)

    och inget supande;) haha

    #554480

    Kanske ett halvår skulle jag tippa på om du tar träningen och kosten seriöst. Som man ser på din bild så har du väldigt lite muskler och du väger oerhört lite, jag hade satsat på ett hyffsat kalorieöverskott på kanske 500 eller lite mer om dagen samt tränat så många dagar i veckan som du gör.

    #554481

    Såhär ska du gå till väga; Börja läsa på om träning och kost, anpassa de kunskaper du får efter dig själv. Finns väldigt mycket information på t.ex. det här forumet.

    #554482

    jag läser väldigt flitigt på forumet och letar mycket svar för att få ut de bästa men ville bara ha lite tips och råd. :D

    #554483
    ludwig-92 wrote:
    jag läser väldigt flitigt på forumet och letar mycket svar för att få ut de bästa men ville bara ha lite tips och råd. :D

    Låter bra, då ska jag ge dig lite tips som hjälpt mig. Fokus bör ligga på kosten, självklart behöver du ett bra träningsschema och vila men utan kosten kan du glömma bort träningen.

    Variera din kost, få i dig 1.5-2 gram protein per kg kroppsvikt och testa dig fram för att upptäcka hur fördelningen mellan kolhydrater och fett bör se ut för dig.

    Ett hett tips är att inte äta mer än 500 kcal över det du gör av med när du bygger, generellt kommer du inte vinna någon muskelmassa på detta. Sedan när du ska gå ned i fett så ska du, enligt mig, undvika att lägga dig på ett för stort underskott. Börja med – 500 kcal och avgör om detta räcker.

    Träna inte för mycket, en muskel behöver i regel minst 48 timmars vila för återhämtning. Träna hela kroppen, bara för att en muskelgrupp är före behöver du inte glömma bort den.

    Basera din träning på basövningar så som marklyft, knäböj, bänkpress, axelpress etc etc. Överbelasta inte ditt nervsystem med 10 övningar på bröst när du, åtminstone i början, inte har nytta av så många övningar.

    Ta en titt på ”Seriösa träningsjournaler” t.ex. för att få inspiration. OBS! ett tips är att innan du väljer att ta efter någon kolla upp hur erfarna de är, det är inte alltid det schemat är optimalt för just dig.

    #554484

    okej får vell kolla upp lite scheman o se hur ja skall lägga upp det….. du har ingen träningsschema du kan tipsa om här i forumet länka gärna

    #554485

    Hej igen Har änltigen hittat en bild på det jag verkligern vill uppnå med min träning och här är så jag skulle se ut.
    hur ja ser ut i da kan ni se på vänstra bilden högst upp.

    Här är mitt mål

    Så samma som förut hur lång tid kan det ta att uppnå detta…. Tack till alla som vill svara :):):) ja till höger om ni inte förstår :P

    #554486

    Omöjligt att svara på. Varför ska du ha en tidangivelse? Skiter du i det här målet om vi säger tex 5 år? Träna, ät och må bra så kommer resultaten där efter. Basmat och mejerivaror kommer du långt med. Du har målet, skrid till verket!

    Lycka till!

    #554487
    Zoltan Szabo wrote:
    Omöjligt att svara på. Varför ska du ha en tidangivelse? Skiter du i det här målet om vi säger tex 5 år? Träna, ät och må bra så kommer resultaten där efter. Basmat och mejerivaror kommer du långt med. Du har målet, skrid till verket!

    Lycka till!

    Håller helt med Zoltan, det är helt omöjligt att svara på. Genetik, kost, vila, hur hårt du tränar i gymmet och massa andra faktorer som spelar in. Som det ser ut i dagsläget ser det ut som att du inte har tränat mycket, och för de flesta går det ”snabbt” när de är nybörjare, men det betyder inte att det gör det för dig.

    Satsa på ett långsiktigt mål och inte försöka stressa kroppen till något den inte är kapabel till att göra på en kort tid. Ha en satsning så du har gott med tid på dig att få din kropp som du vill, 2011-2012 kanske (vad vet jag).

    #554488

    okej aja men vet ni nån stanns här på forumet det finns så man kan kolla upp lite olika program folk kör har försökt leta utan framgång för har tänkt att ja ska göra ihop ett nytt och behöver lite hjälp:o

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.