Kritik önskas från kunniga, någon idé satsa på att tävla?

Home Forums Medlemsbilder Kritik önskas från kunniga, någon idé satsa på att tävla?

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #65455
    #454307

    Behöver nytt mål med min träning och har senaste tiden funderat mycket på hur jag ligger till för att eventuellt kunna tävla i BF. Vill därför ha kritik på hur NI som kan det här anser att jag ligger till i muskelmassa och utveckling.

    Tjej 28 år
    176 cm lång
    71-73 kg

    Lägger upp några bilder för bedömning. Första är ca 3 månader gammal, de andra två nytagna efter ca 3 månaders överätande.. Ingen deff på någon av bilderna alltså, som ni ser.

    #454308

    Jag tycker givetvis du skall försöka ta chansen och tävla… Man måste börja någonstans, och du ser ju ut att ha fått till en ganska bra utveckling redan nu på ryggen och axlarna.

    #454309

    Om man ser till ryggen tycker jag absolut att du kan ställa upp och tävla, vidden finns och du har även ett litet djup i ryggen tycker jag.

    Domarna tittar ju förvisso även på resten utav kroppen och där har jag ju inte en aning om hur du ligger till. Men håller du samma form över hela kroppen så är du förmodligen bara en deff ifrån tävlingsformen. :)

    Det handlar om att ha massa, se symmetrisk och harmonisk ut, ha en jämt utvecklad fysik, visa en korrekt och bra posering samt ha en bra och jämn färg.

    Tränar du lite posering och får till en bra färg samtidigt som din fysik är jämt utvecklad i samma nivå som ryggen så är scenen din.

    #454310

    Ska du måla över dina tattueringer(?) på tävlingen också? :)

    #454311

    tävla ska du göra om du vill…ingen som kan säga något annat där.
    Rygg ser bra ut med bra utveckling, samt axlar. men hur bröst,mage,triceps,biceps,ben,vader ser ut vet vi inte så du ger ingen rättvis bild över dig själv.
    Släng in dom obligatoriska BF poserna istället:up:

    #454312
    Pontus Stridh wrote:
    Ska du måla över dina tattueringer(?) på tävlingen också? :)

    Vet du säkert att det är tatueringar? Och om hon ska tävla kommer hon ju att använda sig utav färg och då skulle de eventuella tatueringarna säkert inte synas lika mycket. För övrigt ser det bra ut på bilderna, men som sagt posta gärna helkroppsbilder :)

    #454313
    Adolfsson wrote:
    Vet du säkert att det är tatueringar? Och om hon ska tävla kommer hon ju att använda sig utav färg och då skulle de eventuella tatueringarna säkert inte synas lika mycket. För övrigt ser det bra ut på bilderna, men som sagt posta gärna helkroppsbilder :)

    Det var ju därför jag satte ett ? inom en () efter tatueringar :frust:

    #454314
    Pontus Stridh wrote:
    Det var ju därför jag satte ett ? inom en () efter tatueringar :frust:

    Jag såg det sen. Men var för bekväm för att ändra mitt inlägg. Tycker hur som helst din fråga var ganska meningslös :)

    #454315

    Midja, axlar och armar ser väldigt bra ut!
    Ryggen är bra men lite mer vidd skulle vara ännu bättre.
    Du är ju ganska lång, så kan tänka mig att benen inte riktigt har storleken för att fylla ut din kropp.
    Sedan höftpartiet gör väldigt mycket för helhetsintrycket. Dom som har smala höfter ser större ut på scenen, mer X-formade.
    Har man smala höfter och naturlig vidd på axlarna, så kan man oftast bli riktigt bra.
    Men det man ser här är fullt tillräckligt för att hävda sig skapligt.
    Som sagt, helkroppsbilder är att föredra och då kan man med en gång säga om man har det eller inte.
    Alla kan ju tävla, men få har fysiken för att kriga i toppen.

    #454316

    Tack så mycket för era åsikter!

    Förstår att det är svårt att bedömma enbart utifrån de här bilderna, men de var vad jag lyckades åstadkomma med mobilkamera och självutlösare.. Jag ska försöka fixa helkroppsbilder, absolut.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.