På väg mot cbb i säffle!!!!!!!

Home Forums Medlemsbilder På väg mot cbb i säffle!!!!!!!

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #551232
    Henrik Lindh wrote:
    ser riktigt bra ut:up:, men vad får du väga? är det inte +3kg? måste vara sjukt bråkigt att komma ner i vikten om du ligger på 6,5% just nu…

    Vi har haft lite snack om det på gymet och till slut kommit fram till att det e +4kg men e fortfarande inte helt säker men tror att det e så.
    Min start vikt va ca 93kg och ner till ca 87kg var ganska lätt men det har stannat upp nu på runt 86kg men det går fortfarande ner men det e inte fort, desutom har jag inte ändrat något på maten än.
    Ligger idag på ca 2800-3000kcal, så med lite ändring på matfronten så ska jag nog tvinga bort dom sista med…

    #551233
    palm22 wrote:
    Vi har haft lite snack om det på gymet och till slut kommit fram till att det e +4kg men e fortfarande inte helt säker men tror att det e så.
    Min start vikt va ca 93kg och ner till ca 87kg var ganska lätt men det har stannat upp nu på runt 86kg men det går fortfarande ner men det e inte fort, desutom har jag inte ändrat något på maten än.
    Ligger idag på ca 2800-3000kcal, så med lite ändring på matfronten så ska jag nog tvinga bort dom sista med…

    Jag vet inte vilket info du har fått om vikten men du tar din längd 175 cm -100 och lägger på max 4 kilo till dvs 79 kg får du väga som max. Ju kortare du är desto mindre är viktpålägget. Hittade inte på skkf.org vad gränserna är men är ganska säker att du inte får väga över 80 kg. Formen ser kalas ut! Fortsätt i samma takt så blir det kanonbra! :up:

    Hittade lite efteråt på Luciapokalens hemsida vad vikten får vara i CBB.
    [http://www.luciapokalen.nu/luciapokalen/classicbodybuilding/]

    #551234
    palm22 wrote:
    Vi har haft lite snack om det på gymet och till slut kommit fram till att det e +4kg men e fortfarande inte helt säker men tror att det e så.

    Det går relativt enkelt att kolla upp – vissa har råkat illa ut i sina satsningar för att de förlitat sig på ”allmän information” från kompisar eller liknande, ibland även coacher/föreningars tävlingsansvariga. Är man osäker, be om ett officiellt svar/utlåtande.

    SKKF – det Svenska Kroppskulturförbundet – har [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=84 en avdelning på forumet] där tävlande/coacher/etc är välkomna att ställa frågor om generella regler. Där informerar också förbundet, till exempel om de nya viktklasserna i herr-CBB: [http://forum.body.se/showthread.php?t=15796]

    Quote:
    1.Nya längd- och viktregler i Classic bodybuilding införs enligt direktiv
    från IFBB.

    IFBB har beslutat att införa nya regler för beräkning av längd- och viktkvoter i Classic bodybuilding.

    -170cm (+2kg)
    -175cm (+4kg)
    -180cm (+6kg)
    +180cm (+8kg över 180cm, +9kg över 190cm, +10kg över 198cm)

    Observera att klassindelningen som står i inbjudan till SM (-178 och +178) kommer att kvarstå.

    Exempel: En tävlande som är 173 cm går i klassen -178 och får väga +4kg. En tävlande som är 177 cm går i klassen -178 och får väga +6kg. En tävlande som är 191cm, går i klassen +178 och får väga +9kg.

    #551235

    Bra line och bra ben :)

    Lycka till!

    #551236

    Ser grymt bra ut på bilderna, lycka till med din prep! :up:

    Heheh, du är farligt 175cm …beror om du mätas o vara under eller över. Alltsä max vikt 79 eller 81.[/b]

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.