AC/DC:s nya singel!

Home Forums Repan AC/DC:s nya singel!

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #72143
    #572438

    Nya singeln Rock and roll train:

    [youtube=W6rA5l8jl7I]

    Vad tycker ni om första smakprovet av kommande skivan Black ice?

    Albumet kommer för övrigt den 20 okt.

    #572439

    Faktiskt bättre än förväntat.

    hoppas, HOPPAS det blir en bra skiva

    #572440
    Fredrik.J wrote:
    Faktiskt bättre än förväntat.

    hoppas, HOPPAS det blir en bra skiva

    +1

    Jag trodde det skulle vara helt ”förnyat” och förstört.

    #572441

    ättebra låt. Precis som AC/DC skall låta. Man får inget nyskapande direkt, men vem vill ha det när det handlar om AC/DC?

    Jag tycker inte att AC/DC brukar släppa bästa låten från skivorna som förstasingel heller (undantaget Thunderstruck), så jag har höga förhoppningar på den här.

    #572442

    E ruggigt skön den nya singeln. Bara hoppas dom gör nån spelning i Sverige oxå.

    #572443

    Det låter ok..

    Kan inte låta bli å tycka att det är lite synd att Brian Johnsson inte längre sjunger så bra….inte på platta och defenetivt inte live.
    Han fixar inte längre dom höga tonerna på dom gamla låtarna,
    men vem kan begära det av en man i den åldern och som har andvänt sin röst ganska hårt dom senaste 28 åren.
    Det känns som musiken anpassas lite efter Brians röst tyvärr.
    Back in black är den bästa platt som någonsin gjorts i mitt tycke:up:

    #572444

    ……………………:up:

    [youtube=tXaZmY52gHM]

    #572445

    Samma tugg som det varit platta efter platta sen Bon Scott dog (R.I.P), med väldigt få undantag. Nope, det funkar inte för mig, känns som att man hört låten ett antal hundra ggr efter första riffet. Denna struntar jag definitivt i.

    #572446

    denna då?

    [youtube=CwIvBNsSywQ]

    #572447
    King Grub wrote:
    ättebra låt. Precis som AC/DC skall låta. Man får inget nyskapande direkt, men vem vill ha det när det handlar om AC/DC?

    Jag tycker inte att AC/DC brukar släppa bästa låten från skivorna som förstasingel heller (undantaget Thunderstruck), så jag har höga förhoppningar på den här.

    Instämmer helt. Så har det i alla fall varit från dom två senaste plattorna Stiff upper lip och Ballbreaker.

    Men personligen gäller det dom flesta skivorna jag gillar. ”Hitlåtarna” är just sällan de.

    #572448

    Någon som hört nya skivan som släpptes idag?

    #572449

    OHH JA!! Klockrent album, verkligen gamla ac ;)

    Favoriter är lätt : big jack, spoilin for a fight, rock n roll train, och rock n roll dream.
    det enda jag saknar är en riktig värsting låt, som typ thunderstruck eller nåt.

    MVH

    #572450

    Härligt att höra! Håller med dig! Dock tycker jag att ”Wheels” och ”She likes Rock and roll” lutar lite åt det hållet. Dom har gått ifrån det mer storslagna och lirar mer som dom gjorde på sjuttiotalet. Inget fel i det dock! Tycker skivan är helgjuten!

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.