Animerings/videoredigeringsprogram

Home Forums Repan Animerings/videoredigeringsprogram

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #65286
    #453700

    Har ett projekt i skolan, nämligen klassisk animering; bild för bild, alla tagna med en vanlig digitalkamera. Hade ett ganska maffigt projekt jag tog på mig som inkluderar lera o hela den biten – och av nån lustig anledning så gick projektet i hamn, nästan.

    Alla bilder, bortåt 2000, är nu klara och nu är det dags för pillandet i datorn. Bilderna ska läggas in i Adobe Premiere, men helt allvarligt så är det inte ett smidigt program när man pysslar med fram-by-frame.

    Själva pysslet handlar ju inte om att lägga bild efter bild och trycka ”rendera” och sen är det klart. Det ska loopas, repeteras, man ska få med små pauser och senare då lägga till ljudfiler på ett smidigt sätt, så jag ser mig om efter ett smidigare program än Premiere.

    Ska inte ha med en enda effekt, förutom sluttexter och möjligen en inledande text.

    Kommer börja redan nu i helgen så vet du nåt bättre program – posta!

    #453701

    Är inte helt säker, men borde inte flash fungera för din uppgift?

    #453702

    Om uppgiften ändå är såpass enkel så förstår jag inte vad som är problemet med att använda Premiere. Vad är det som är så osmidigt med Premiere enligt dig?

    Nått program som kanske passar bättre för uppgiften kan vara After Effects, också från Adobe. Det är dock ett ganska komplext program. Och jag betvivlar om det går snabbare att lära sig det programmet än att sitta en stund med Premiere istället.

    #453703

    Hur gick det?

    #453704

    Jag har inte så jätte mycket erfarenhet av just detta, men många anser att Pinnacle Studio är mycket enklare att jobba med. Dom som jag känner som håller på mycket med film skapande.

    // patrik

    #453705

    Well, det fick bli Premiere ändå, det är ju inte så att man via skoldatorer kan fixa program för ett par tusen bara för att testa som därhemma.

    Det gick bra! Skickar väl in filmen på Youtube sen, så då får ni se:)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.