Använda forumets innehåll,

Home Forums Repan Använda forumets innehåll,

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #57143
    #283185

    Får vem som helst använda det som står i forumet, till att skriva egna texter och liknande?

    OM man rent teoretiskt skulle vilja använda olika frågeställningar från olika träningsforum, till att utforma t.ex. ett skolarbete, bryter man då mot någon utav forumets regler (eller några andra regler)?

    Då menar jag att t.ex. kopiera en trådskapares fråga för att sedan besvara denna på ett sätt som medelsvensson förstår.

    Är medveten om att det är möjligt att skriva om frågan helt för att gå runt problematiken, men jag är fortfarande nyfiken om vad om gäller :up:.

    #283186

    Kom på att den här kanske passar bättre under ”BODY foruminformation”, flytta tråden om det är nödvändigt :)

    #283187

    Självklart får du kopiera någons fråga och svara på den! De fall där du inte kan använda forumets information är väl typ om du citerar någon kanske och vinklar det till att han har uttalat sig i en intervju eller liknande, plus typ bilder och sånt kanske. Har väl inte full koll, men självklart får du ju skriva ett eget arbete där du utgår från en fråga som postats på forumet, vem ska hindra dig?

    Rätta mig om jag har fel

    #283188
    haga wrote:
    Självklart får du kopiera någons fråga och svara på den! De fall där du inte kan använda forumets information är väl typ om du citerar någon kanske och vinklar det till att han har uttalat sig i en intervju eller liknande, plus typ bilder och sånt kanske. Har väl inte full koll, men självklart får du ju skriva ett eget arbete där du utgår från en fråga som postats på forumet, vem ska hindra dig?

    Rätta mig om jag har fel

    Då är det alltså som jag trodde att det skulle vara, var inte säker på om det fanns något som kunde hindra mig, det var därför jag frågade :up:

    Tack för svaret :)

    #283189

    Brukligt är att ange källa för info.
    Om jag klipper och klistrar anger jag alltid källan till det.

    #283190
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Brukligt är att ange källa för info.
    Om jag klipper och klistrar anger jag alltid källan till det.

    Ja, helt klart ska källa visas :up:

    Detta hade inte varit ett sådant jätte stort problem om det bara handlade om en liten uppgift, men när det handlar om ett stort projektarbete (100p, gymnasienivå, tror jag den ligger på) ville jag kolla runt lite innan jag bestämmer mig för ett ämne :up:

    #283191

    Om du vill behandla en fråga som ofta ställs av tränande behöver du ju inte ordagrant kopiera en fråga härifrån.

    Det räcker ju med att du skriver ”en fråga som många ofta undrar när det gäller träning kan t.ex. vara….” och sedan behandlar du den.

    Men om du planerat att kopiera ett långt och utförligt SVAR tycker jag det vore mer ärligt om du PM:ade den medlemmen och hörde dig för om var du själv kan hitta info om det svaret.

    #283192
    Eddie Vedder wrote:
    Om du vill behandla en fråga som ofta ställs av tränande behöver du ju inte ordagrant kopiera en fråga härifrån.

    Det räcker ju med att du skriver ”en fråga som många ofta undrar när det gäller träning kan t.ex. vara….” och sedan behandlar du den.

    Men om du planerat att kopiera ett långt och utförligt SVAR tycker jag det vore mer ärligt om du PM:ade den medlemmen och hörde dig för om var du själv kan hitta info om det svaret.

    Jo, det har du nog rätt i. Kan ju vara enklare att göra just på det sättet, och få ett bredare perspektiv på frågan så den berör fler.

    Några svar hade jag inte tänkt kopiera alls, endast frågor. Svaren tänkte jag komma med själv genom att se vad andra i tråden spekulerat om :up:

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.