Bilden hela USA pratar om (Aftonbladet)

Home Forums Repan Bilden hela USA pratar om (Aftonbladet)

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #549407

    [http://www.aftonbladet.se/wendela/article5723200.ab]

    Är detta verkligen hur majoriteten av Svenskarna ser ut? Jag tycker inte det ser speciellt hälsosamt ut om jag ska vara helt ärlig. Man behöver ju inte vara super rippad men man behöver ju inte heller ha mage och lår som en bazoka.

    Personligen blir jag ganska less på dagstidningar som ska försöka trösta en stor del av det svenska folket som uppenbarligen inte tränar eller tänker på vad de stoppar i sig. Jämt ska man läsa om hur onormala modeller eller andra vältränade/smala/biffiga killar/tjejer ser ut.

    Vad är egentligen ideealet för en man och kvinna, vad kan kallas normalt?

    #70935
    #549408

    Ser ut som om över och underkropp skulle varit från 2 olika personer. Skitskum bild, imo.

    #549409

    Är det inte någon konstig vinkel? Huvudet ser ju extremt litet ut i jämförelse med låren :s

    #549410

    Överdelen är svensk och underdelen är deffad amerikansk

    #549411

    [http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2009/sep/02/lizzie-miller-model-fat]

    #549412
    malmquist89 wrote:
    [http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2009/sep/02/lizzie-miller-model-fat]

    Den va bättre :p nu såg hon ju normal ut, ganska fin ändå

    #549413

    bilden på den övre länken är helt klart redigerad. Frågan är bara vad de får ut av det?

    #549414

    Glädjetjut från fulfeta mammor och deras toffel-män…

    – ”Jamen hon ser ju faktiskt ut som en NORMAL människa”

    Håll käften kvinna säger jag bara.

    #549415

    Bilden är bara elakt tagen, det är därför perspektivet ser helt roligt ut. Det där är ett utsnitt ur en bild tagen med grotesk vidvinkel som drar ut allting närmare kameran och trycker ihop allting längre bort ifrån kameran. Den riktiga bilden är säkert inte alls lika våldsam.

    #549416

    Det må vara normalt, men en sån där mage är ju inte snyggt på något sätt. Kanske ser bättre ut när hon står upp.

    #549417

    Det ser nog mycket bättre ut när hon står upp! Hon sitter i sämsta möjliga vinkel. Det som gör att det ser så himla sladdrigt ut är att hon drar in magen, då hänger det som inte går att dra in som en påse.

    Hon ser ut som folk gör mest, ingenting att göra en stor sak av.

    #549418

    Men, vad hade hänt om det hade varit en kille på bilden med sån mage? inte hade det varit någon stor debatt i hela USA då (vilket jag tvivlar att det är nu för den delen)
    Dagens kvinnor har så j*vla stor press på sig att se bra ut. Men det beror inte på oss män utan på andra kvinnor. De vill känna sig snyggare än andra tjejer och strävar efter att bli smala som värsta anorektiker.. vilket är helt sjukt.
    Skulle man ta bilden från en bättre vinkel skulle man inte alls reagera på henne. Då skulle det se helt normalt ut.

    #549419

    Mycket klok reflektion, Patrik, den är väldigt nära sanningen. :)

    #549420

    Men lol Patrik. Är det bara kvinnor som har stor press på sig säger du?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.