billigaste PT-utbildningen

Home Forums Repan billigaste PT-utbildningen

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • Author
    Posts
  • #459753

    Tänkte göra slag i sak och faktiskt på papper att man är PT.

    Om man bara är ute efter pappret. Certifkatet och redan har kunskapen, vilken är då billigaste utbildningen att gå ?

    Dem kostar väl rätt mycket nu för tiden?

    #65807
    #459754
    ondavargen wrote:
    Tänkte göra slag i sak och faktiskt på papper att man är PT.

    Om man bara är ute efter pappret. Certifkatet och redan har kunskapen, vilken är då billigaste utbildningen att gå ?

    Dem kostar väl rätt mycket nu för tiden?

    Det allra billigaste är att du skiter i att gå någon utbildning och skriver ut ett fint intyg på din skrivare att du är en PT. PT och Lic. PT är inga skyddade titlar.

    #459755
    Arne Persson wrote:
    Det allra billigaste är att du skiter i att gå någon utbildning och skriver ut ett fint intyg på din skrivare att du är en PT. PT och Lic. PT är inga skyddade titlar.

    haha vad menas med det? Det där med ”certifikerad” som står på deras sida osv, vad är det då?

    Vad skulle hända om man gjorde det tror du ? :) Om något gym eller någon kom på en?

    #459756
    ondavargen wrote:
    haha vad menas med det? Det där med ”certifikerad” som står på deras sida osv, vad är det då?

    Vad skulle hända om man gjorde det tror du ? :) Om något gym eller någon kom på en?

    Legitimation är nog det enda som duger i sammanhanget och en sådan är det ju Socialstyrelsen som utfärdar. Jag tvivlar ganska starkt på att denna myndighet skulle godkänna PT utbildningarna. :)
    Certifieringen säger inget, det kan vem som helst göra.

    #459757
    malawiglenn wrote:
    det är väl dina klienter som kanske bryr sig… man kan ju vara frilansande PT, de flesta PT är väl det?

    vill du jobba på gym eller ej?

    Det vore väl trevligt men inte nödvändigtvis. Tänkte försöka extra som det medan jag pluggar. Menar du att om man vill jobba på gym är det bättre med en utbildning?

    Men om jag säger att jag är certiferierad fast egentligen inte är det, ljuger jag inte då ? Eller kan vem som helst säga det?

    #459758

    Bumpar denna tråd.

    Så man behöver inte det egentligen men ska man jobba på gym osv (de stora kedjorna) är det nödvändigt?

    Är det så det ligger till. Kortfattat

    #459759
    ondavargen wrote:
    haha vad menas med det? Det där med ”certifikerad” som står på deras sida osv, vad är det då?

    Vad skulle hända om man gjorde det tror du ? :) Om något gym eller någon kom på en?

    betyder i stor sett att något företag/organisation gått i god för att du ligger på en viss kusnkapsnivå, därmed är det inte sagt vilken faktisk nivå det här egentligen handlar om…..

    #459760
    ondavargen wrote:
    Bumpar denna tråd.

    Så man behöver inte det egentligen men ska man jobba på gym osv (de stora kedjorna) är det nödvändigt?

    Är det så det ligger till. Kortfattat

    hela tanken med SATS, Worldclass mm har sina egna PT utb.. osv har väl mad att göra att du på något sätt ska ha en viss kunskap som passar hos dom…

    Dock har jag inte en aning vad som krävs mm… det är väl som i skolan alla ska gå den sen finns det bättre och sämre elever

    #459761

    Om du känner att du redan besitter tillräcklig kunskap så kan jag rekomendera dig att undersöka FUSTRA´s PT-utb. Den är lokaliserad i gbg och även om priserna på hemsidan ligger runt 40 000 för en 2 v intensivutb. så brukar man kunna snacka sig till en schysst rabatt.
    FUSTRA lär dock ut en hel del egna teorier och i princip endast funktionell träning. Anatomi/Fysiologi delen är dock riktigt bra, om än något kort. Kostdelen av utb. är mest bara grundläggande och om du redan har en hel del koll så lär du dig inget nytt där. Om inte så kan du läsa dig till den här på forumet :)
    Det som är bra med FUSTRA är att de fokuserar mycket på säljkunskaper vilket många andra PT-utb. missar nästan helt. Som PT måste du kunna sälja in dig!!

    Om du bara pluggar ordentligt under dessa två veckor så har du köpt dig en relativt billig PT licens och många av de stora kedjorna godkänner FUSTRA vid anställning. Dock ej SATS. Men där vill du inte jobba ändå ;)

    Självklart kan du skriva ut en egen fin licens, det kan vem som helst göra. Men jag tvivlar på att du får jobb på nån av de seriösa kedjorna…

    #459762
    Arne Persson wrote:
    Legitimation är nog det enda som duger i sammanhanget och en sådan är det ju Socialstyrelsen som utfärdar. Jag tvivlar ganska starkt på att denna myndighet skulle godkänna PT utbildningarna. :)
    Certifieringen säger inget, det kan vem som helst göra.

    Arne du får väl göra ett snyggt diplom gärna i glada färger och sälja för 10.000 :emo-thumb

    #459763
    Nicklas@ON wrote:
    Arne du får väl göra ett snyggt diplom gärna i glada färger och sälja för 10.000 :emo-thumb

    SKKF’s officiella kursdiplom kostar i praktiken hela 500 kr. :)

    #459764
    Arne Persson wrote:
    SKKF’s officiella kursdiplom kostar i praktiken hela 500 kr. :)

    Det blir man ju inte rik på ;)

    #459765
    ondavargen wrote:
    Bumpar denna tråd.

    Så man behöver inte det egentligen men ska man jobba på gym osv (de stora kedjorna) är det nödvändigt?

    Är det så det ligger till. Kortfattat

    Kan lova dig att dem störe gymkedjorna är dem som kräver just en riktig certifiering.

    Jag gick The Academys utbildning och det finns tom. dem gymmen som kräver att man antingen gått deras utbildning alt. SAFE, då dessa två är störst och några av dem bästa. Annars har dem mkt kvalificerade utbildningar på Bosön i Sthlm med olika utfärdande, tror jag.. Kolla upp! Tror inte dem är lika dyra.. Men cert. bör du nog ha för att slippa problem samt att du givetvis vill bli tagen som en seriös PT?!

    #459766
    Miss Moneypenny wrote:
    Om du känner att du redan besitter tillräcklig kunskap så kan jag rekomendera dig att undersöka FUSTRA´s PT-utb. Den är lokaliserad i gbg och även om priserna på hemsidan ligger runt 40 000 för en 2 v intensivutb. så brukar man kunna snacka sig till en schysst rabatt.
    FUSTRA lär dock ut en hel del egna teorier och i princip endast funktionell träning. Anatomi/Fysiologi delen är dock riktigt bra, om än något kort. Kostdelen av utb. är mest bara grundläggande och om du redan har en hel del koll så lär du dig inget nytt där. Om inte så kan du läsa dig till den här på forumet :)
    Det som är bra med FUSTRA är att de fokuserar mycket på säljkunskaper vilket många andra PT-utb. missar nästan helt. Som PT måste du kunna sälja in dig!!

    Om du bara pluggar ordentligt under dessa två veckor så har du köpt dig en relativt billig PT licens och många av de stora kedjorna godkänner FUSTRA vid anställning. Dock ej SATS. Men där vill du inte jobba ändå ;)

    Självklart kan du skriva ut en egen fin licens, det kan vem som helst göra. Men jag tvivlar på att du får jobb på nån av de seriösa kedjorna…

    The Academys hela utb. til lic. PT kostar också 40 000 och då utbildar man sig på en instans som hela branschen också känner till…
    FUSTRA… Vad är det?! :what: Aldrig hört talas om!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.