Det dummaste jag hört..

Home Forums Repan Det dummaste jag hört..

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #79325
    #708941

    Måste bara få skriva och avreagera mig lite här där jag vet att det finns kunnigt och KOMPETENT folk till skillnad från vissa andra ställen. Pratade precis med flickvännen i telefon och hon kommer med helt idiotiska påståendenden som en Pt och hennes kostlärare sagt, nämligen att kroppen bara kan ta vara på 5 gram protein per dag!?! Och sen kommer hon och påstår att kreatin inte fungerar heller. Jag kan inte sluta skratta åt det där med proteinet och då blir hon asförbannad för det. Suck…:|
    Sen säger hon att jag bara pissar ut mitt proteinpulver och att det är pengar i sjön. Tvärr väger kärleken för henne mer än kärleken till shakern så vi får väl se hur det här utvecklar sig…

    Kändes lite som en klagomur det här men det kanske finns fler som kan dela med sig av erfarenheter av folk som inte accepterar att ni dricker sånt som dom inte förstår vad det är?

    #708942

    Det ligger ju i ditt intresse att förklara hur det ligger till på riktigt och inte skratta åt folks fördomar och/eller okunskap. Lär din flickvän allt du kan istället.

    Om hon inte är intresserad så ska hon inte lyssna på pt:n heller

    #708943

    med bara 5g protein om dagen skulle det bli lite svårt att räcka till att reparera all muskelvävnad samt uppbyggnad av musklerna…
    att kreatin fungerar för de flesta är väl bevisat i flera studier.
    du kan ju bara leta rätt på nåra studier att slänga i ansiktet på henne. Sen behöver ju det där inte gå ut över förhållandet. Spela roll ifall hon tror mer på sin idiot till PT.

    #708944

    Det mest troliga är dock att de har sagt något helt annat och att din flickvän missuppfattat. Väldigt lätt gjort när någon person står och snackar om något du inte har en aning om. Para denna ovetskap med en blind tilltro på personen ifråga och en okritisk hållning så får du ett tråkigt slutresultat.
    Jag brukar själv alltid gå till källan för att få svar på om personen verkligen är så dum som det verkar eller om budskapet blivit förvanskat längs vägen.

    #708945

    Jag kan bara jämföra med mej själv:

    Nu när jag ligger på 2-2.5 gram protein/kg kroppsvikt (väger 84)
    så funkar allting mycket bättre än innan när jag bara åt husmanskost.
    jag tränar löpning/styrka 3/3 dar i veckan och det är inga fis-pass!!
    Återhämtning, sömn, pigghet, humör och……..:o:D (gissa själv)
    ja, allting rullar på mycket smidigare med ”rätt” proteinintag!

    För några år sedan provade jag Robert Haas lågproteindiet,
    fick den ena muskelbristningen efter den andra. Fy fan.

    Visa denna post för din tjej!!!!

    #708946

    Jag skulle kunna tänka mig att de menade att kroppen bara kunde bygga ny muskelmassa för motsvarande 5 gram protein per dag (ett vanligt sätt att resonera). Naturligtvis fortfarande idiotiskt, men inte lika korkat som att tro att kroppen bara kan tillgodogöra sig 5 gram totalt per dag:)

    #708947
    Frizzo wrote:
    Men ifall din tjej nu älskar dig så säg så här ang. shake dispyten;

    ”Jag tror att det funkar, du tror inte att det funkar. Låt mig tro vad jag tror så tror du vad du tror. :)

    Eller något i den stilen!

    Mvh

    .

    Det där hade aldrig funkat för mej…. Hade jag vetat att hon gick runt & trodde på sånt trams hade hon ju kunnat gå på vad som helst…

    _ ”Jo men du FÅR 10.0000 USD om du sätter in 4000skr på mitt konto.”

    -”Visst ska du hänga med hem & dricka bailies & få massage, jag vill inget sånt & din pojkvänn blir inte arg.”

    -”Det är bara att lämna över nakenbilderna på MSN annars hackar jag fogdens sida så du får prick”

    Näe dumhet är så jäkla enerverande, så antingen hade hon fått ta mej på orden eller så ett cleant brakeup. Dumma ansikten äter hål i ens själ i längden.:ike:

    (No fence mot din girl, trådskaparn, bara allmänt.)

    #708948
    MickeGBG wrote:
    Det där hade aldrig funkat för mej…. Hade jag vetat att hon gick runt & trodde på sånt trams hade hon ju kunnat gå på vad som helst…

    _ ”Jo men du FÅR 10.0000 USD om du sätter in 4000skr på mitt konto.”

    -”Visst ska du hänga med hem & dricka bailies & få massage, jag vill inget sånt & din pojkvänn blir inte arg.”

    -”Det är bara att lämna över nakenbilderna på MSN annars hackar jag fogdens sida så du får prick”

    Näe dumhet är så jäkla enerverande, så antingen hade hon fått ta mej på orden eller så ett cleant brakeup. Dumma ansikten äter hål i ens själ i längden.:ike:

    Här har vi en kille som helt klart spelar i mitt lag!!!!!

    Dra lärdom av Micke allihopa! :D

    Och sen var det något min pappa sa också, (olyckligtvis till mamma men iaf :D) så ska man vifta vitflagg så fort ens partner börjar visa dåliga sidor. För samtliga av dessa dåliga sidor blir 20ggr värre efter tio års gnagande i ens själ.

    Det blir lite kinesisk vattentortyr-effekt utav det hela.

    OT;
    Men Samir hade en bra point där i början. Ligger det i din tjejs intresse kan du väl berätta för henne hur det ligger till, förklara varför och hur rådgivaren har fel.

    Det finns mycket lustigt folk i branschen, har bland annat tränat på ett gym som ägdes av en tomte på 110kg som fortfarande förespråkade punktförbränning i form utav tricepspushdown för t.ex. damer med gäddhäng.

    Sen håller jag också med Mantus. Antagligen misstolkade din flickvän hela föreläsningen, eftersom att hon tydligen själv inte är världens faktabank, och då är det lätt att få saker om baktassen när det kommer till något så svårt som människokroppen.

    MVH

    #708949

    Självklart så ville jag undervisa henne, så jag föreläste en god stund om proteinsynteser och aminosyror.. Problemet är när sakerna går in genom ett öra och ut lika fort genom det andra. Pratade med henne idag och då sa jag att jag gärna tar samma disskusion som hon och jag hade fast jag tar den hellre med hennes så kallade pt..

    Tack för många fina svar föressten!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.