Det heter; Tränar!

Home Forums Repan Det heter; Tränar!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • Author
    Posts
  • #544757

    Jag hatar när folk frågar mig om jag har ”gymmat”.

    Det heter inte ”gymma” när man håller på med en idrott. När 15 åringar pumpar biceps i 40 min kan man säga gymma, men jag ”Tränar” Styrkelyft. Det är stor skillnad, okej?

    #70604
    #544758

    Äsch gymma är väl ingen fara. Frågor som ”har du varit å pumpat” tycker jag är roligare :)

    #544759

    Aaaaaaaawwww

    #544760
    anders172 wrote:
    Jag hatar när folk frågar mig om jag har ”gymmat”.

    Det heter inte ”gymma” när man håller på med en idrott. När 15 åringar pumpar biceps i 40 min kan man säga gymma, men jag ”Tränar” Styrkelyft. Det är stor skillnad, okej?

    Dagens I-Lands Problem?

    #544761
    Pierre Simonsson wrote:
    Precis. Folk i I-länder borde veta bättre än att klaga. Alls. Överhuvudtaget. Aldrig. Eller?
    #544762

    jag hatar det också. varför kan dom inte bara fråga om man böjt/bänkat/markat? .. I hate it!

    #544763

    Jag har också problem med att bli missförstådd. Jag sägr alltid att t.ex. ”På förmiddagen ska jag träna men vi kan ses på eftermiddagen” och då menar jag kanske löpning. Det är ju högt prioriterad träning även det men alla tolkar genast som att jag ska till gymmet.

    För övrigt måste jag hålla med Anders fast jag vet att det är löjligt. Jag VÄGRAR t.o.m. att kalla min hemmalokal i Degerfors för ”gym” utan använder alltid medvetet ordet ”styrketräningslokalen” eller ”Bruket” (eftersom lokalen ligger på en del av orten som heter Bruket). Friskis & Svettis som jag tränar på här i Uppsala kallar jag dock gym. Men det vore ovärdigt för en så magnifik lokal som Degerfors Atletklunns lokal att benämnas ”gym”.;)

    #544764

    Håller med anders172.

    Jag brukar säga ”träna styrkelyft” för styrketräningspassen och ”hoppa” för maskindans, annars ”ut och springa/cykla/åka inlines/bräda/etc.”

    #544765

    Istället för att lägga ned tid på att bry sig om vad ett träningspass ska kallas kanske man borde lägga ned den energin på träningen?

    #544766
    AndreasN wrote:
    Istället för att lägga ned tid på att bry sig om vad ett träningspass ska kallas kanske man borde lägga ned den energin på träningen?

    Ja, definitivt! Så hårt och länge som alla här tränar så blir det knappast någon energi eller tid över till mer än att träna, äta och skita.:|

    #544767
    AndreasN wrote:
    Istället för att lägga ned tid på att bry sig om vad ett träningspass ska kallas kanske man borde lägga ned den energin på träningen?

    Hur lång tid tror du tanken tar i anspråk? Jag hinner tänka en tanke OCH träna samma dag.

    #544768

    Jag har två svar jag brukar ge, beroende på vem som frågar.

    Gymmar du?
    – Nej, jag spelar korpenfotboll på torsdagar

    Gymmar du?
    – Nej, jag håller på med gymnastisering.

    Blir dock aldrig irriterad, utan ser det som ett sätt för den andra personen att söka kontakt.
    Jag fick senast frågan av killen i kassan på Lidl igår, när jag köpte en platta kvarg. Du gymmar va?

    Människor är nyfikna och tur är väl det.

    #544769
    Eddie Vedder wrote:
    Hur lång tid tror du tanken tar i anspråk? Jag hinner tänka en tanke OCH träna samma dag.

    Feltänkt! Ska det bli några som helst resultat måste samtlig mental energi och 110% av tankarna ägnas åt träning, träning och åter träning. Varje dag, varje minut. Har jag hört…:D

    #544770
    Janpeter Sangborn wrote:
    Feltänkt! Ska det bli några som helst resultat måste samtlig mental energi och 110% av tankarna ägnas åt träning, träning och åter träning. Varje dag, varje minut. Har jag hört…:D

    Precis. Jag har t.o.m. hört om personer som utöver träningen funderar över jobb, hem, familj o.s.v.

    Oseriöst.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.