Dolt handikapp

Home Forums Repan Dolt handikapp

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 70 total)
  • Author
    Posts
  • #678823

    En undran jag har av ren nyfikenhet:pop:
    Hur många här på forumet har ett eller flera dolda handikapp???
    Och hindrar det dig från att träna ibland??
    Jag har iaf:

    Svår Astma,som hindrar mig fr att springa anstränga mig i kylan m.m (mitt värsta dolda handikapp)

    Extrema rygg smärtor som gör att min ben träning inte funkar alls

    En magsjukdom som hindrar mig att äta vissa saker som är hårdsmält och för starkt ,måste äta minst 2 tim innan träning men helst 3 tim : annars går det inte att träna alls.Så planering för mitt matintag innan träningen är kanon viktig,annars kan jag inte träna om jag äter precis innan, inte ens ett äpple funkar:nono:

    Er tur:pop:

    #78313
    #678824

    Jag har en Whiplashskada
    som gör att jag MÅSTE träna…..
    Annars blir det värre!

    #678825

    Vet inte om jag ska kalla det handikapp, men jag har ärvt lite ryggproblem som gör att jag måste hålla igång (träning) för att inte få ont.

    #678826

    7% handikappad pga skadat knä! Plus astmabesvär, framförallt när det är kallt och eller dammigt!!

    #678827

    Psiriasis artrit som dyker upp lite här o där, främst vid väderomslag, gör väldigt ont o gör det svårt att träna.

    Panikångest- när den väl kommer är det svårt att göra något över huvud taget.

    #678828

    Barnreumatism i knäna. Sen är det mest skador (där jag iofs har dragit på mig allt från diskbråck till paja underarmar – jag har every injury in the book).

    #678829

    pollen alergiker.. inte så grovt men har ibland svårt att andas på sommaren..

    brosk i båda knäna.. gör *** ont vid längre promenader osv..

    har brutit en hel del ben i handen.. som blev gipsat å tejpat.. men har fortfarande smärtor i den då jag lyfter å sådant

    har rätt så ofta ont och är stel i nacken.. vet inte varför men tror att det beror på en bilkrock för et par år sedan..

    ett liiiitet ynka fel på stprtån också.. bröt den för några år sedan.. gjorde inget åt saken utan tejpa lite själv bara.. så nu lider jag av att en benpipa buklar ut å skaver under tån :D

    ja det var väl mina små skavanker :)

    #678830
    Andreas Guiance wrote:
    Barnreumatism i knäna. Sen är det mest skador (där jag iofs har dragit på mig allt från diskbråck till paja underarmar – jag har every injury in the book).

    Samma här. Fast min reumatism är mild och endast i mitt högra knä. Har dock varit lugnt med mitt knä i några år nu. Men jag kan känna av det när det är kallt eller när jag suttit stilla en längre tid.

    #678831

    Pollenallergi: bara på sommaren vilket kan göra det jobbigt att andas, ögon och näsa rinner.. kan nästan inte göra något

    Har problem med ett knä: det låser sig när jag sitter eller står på samma ställe för länge.. Kan även hända under pressövningar för benen, så det kan hindra min träning ibland..

    #678832

    Har en viss vävnadstyp som enligt farbror doktor gör att jag är inflammations känslig. Vätska i knän är inte kul. Det värsta var för 2år sen då fick jag en akut irit (ögoninflammation) som var svår att stoppa. Kortison i form av droppar, salva, piller i 14 veckor. Träningsförbud naturligvis.

    #678833

    Handikapp vet jag inte, men jag har iallafall tinitus, kan bli väääldigt jobbigt ibland.. :(
    Man blir bara galen.
    Var rädda om er hörsel! inte kul med hörselskador..

    #678834

    Samma här. Har problem med öronsussningar sen jag var 15…:
    Inget kul!

    #678835
    Sami123 wrote:
    Handikapp vet jag inte, men jag har iallafall tinitus, kan bli väääldigt jobbigt ibland.. :(
    Man blir bara galen.
    Var rädda om er hörsel! inte kul med hörselskador..

    Samma här, dock så påverkar det inte min träning.

    Över det stora hela är jag glad att jag inte han några allergier eller skador :)

    #678836

    Astma vid ansträngning

    Inga hela ledband i fötterna

    Knäproblem från fotboll

    Synfel

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 70 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.