GASP storlekar linnen?

Home Forums Repan GASP storlekar linnen?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #568500

    Har ungefär +120cm runt bröstet, midjan +70cm,

    Vilken storlek tror ni passar bäst S/M? tror Large blir för stort då de är GASP.

    #71877
    #568501

    S, garanterat

    #568502
    Peter_Eriksson wrote:
    S, garanterat

    Om modellen hjälper så är det ”Vintage T-back” finns på GG,

    Ganska surt om man skulle beställa S så är den för liten;)

    #568503

    M tror jag skulle passa bra även om den är lite förstor så har du något att växa i och den kommer garanterat inte se dum ut att ha på sig. M skulle jag köra på utan tvekan.

    #568504

    risken med att ha en för stor storlek är att det blir konstant nipslip. dessutom är de väldigt lätt att töja lite om det behövs. Jag har gasp vintage t-back den röda, och den kamouflagemönstrade exteme. De är båda i strlk small och bli lite stora i midjan under armarna. som sagt, de töjs lätt.

    #568505
    Peter_Eriksson wrote:
    risken med att ha en för stor storlek är att det blir konstant nipslip. dessutom är de väldigt lätt att töja lite om det behövs. Jag har gasp vintage t-back den röda, och den kamouflagemönstrade exteme. De är båda i strlk small och bli lite stora i midjan under armarna. som sagt, de töjs lätt.

    Okej vill ju inte ha nå tält precis:whistle:
    gör ju inte så mkt om den är lite pösig vid midjan, men vid bröstet vill man ju ha lite kontakt iallafall:)

    #568506

    i min journal finns bild där jag har det röda linnet på mig.

    #568507

    i värsta fall kan du ganska enkelt sy in midjan o spara tyget, dvs inte klippa bort på insidan o bara sprätta om du känner att det sitter för tight. jag har ibland svårigheter att få av det över huvudet när jag kört överkropp :S

    #568508
    Peter_Eriksson wrote:
    i värsta fall kan du ganska enkelt sy in midjan o spara tyget, dvs inte klippa bort på insidan o bara sprätta om du känner att det sitter för tight. jag har ibland svårigheter att få av det över huvudet när jag kört överkropp :S

    Haha:D, hur bred är du över bröstet? jag är iallafall ~10cm längre än dig, vilket kanske inte har nån större betydelse, ser ut som du har lite tyg kvar nere vid midjan,:whistle:

    #568509

    well du får väl helt enkelt testa ett linne då så märker du vilket som passar. mitt sitter bra på mig o det är det enda jag kan säga nåt om. min midja var runt 70 på tävlingen, så lite tyg fanns kvar ja, jag har inte sytt in mitt.

    #568510
    Peter_Eriksson wrote:
    well du får väl helt enkelt testa ett linne då så märker du vilket som passar. mitt sitter bra på mig o det är det enda jag kan säga nåt om. min midja var runt 70 på tävlingen, så lite tyg fanns kvar ja, jag har inte sytt in mitt.

    Okej. tack så mkt för dina svar!:D

    #568511

    På GASP-linnena är det främst längden som spelar någon roll, särskilt de varianterna som är öppna längst ryggen. Du kan vara bra djävla bitig före ett sånt blir för litet. Jag har en svart Vintage T-back i S, och det är som sagt längden som säger ifrån. Men Jag kommer fortfarande få plats muskelmässigt i det även om jag packar på mig rätt bra.

    Passformen på Vintage T-back är dock värdelös, den är lika bred under latsen som den är runt magen. Så du kommer se skitdum ut om du har smal midja och köper ett i rätt storlek för bröstmåttet. Bara en inflik, om du inte har möjlighet att prova dem. :)

    #568512
    LuvaN wrote:
    Okej. tack så mkt för dina svar!:D

    lugna puckar

    #568513
    Marcus Syvertsen wrote:
    På GASP-linnena är det främst längden som spelar någon roll, särskilt de varianterna som är öppna längst ryggen. Du kan vara bra djävla bitig före ett sånt blir för litet. Jag har en svart Vintage T-back i S, och det är som sagt längden som säger ifrån. Men Jag kommer fortfarande få plats muskelmässigt i det även om jag packar på mig rätt bra.

    Passformen på Vintage T-back är dock värdelös, den är lika bred under latsen som den är runt magen. Så du kommer se skitdum ut om du har smal midja och köper ett i rätt storlek för bröstmåttet. Bara en inflik, om du inte har möjlighet att prova dem. :)

    Ah. har tyvärr ingen möjlighet att prova dem, då de inte finns ”GASP” återförsäljare vart jag bor, vet inte riktigt är +183, bröst +120, midja, +70, så tror S är det enda som skulle passa hyfsat av dom storlekarna som finns att välja mellan;)

    Tack för alla svar, uppskattas!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.