Gravidträning

Home Forums Repan Gravidträning

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #77771
    #676187

    :up:

    Har fått veta för ett tag sen att det finns ett litet frö därinne…:)
    Givetvis vill jag fortsätta med min träning.
    Jobbar som brandman så vill försöka hålla min fysiska status någotsånär.
    Givetvis vill jag inte äventyra vårat lilla barns hälsa så jag kommer lyssna på kroppens signaler och inte ha några måsten eller mål.

    Just nu kör jag yoga 1-2 ggr/v (astanga) gym när vi jobbar dvs 3-5 ggr/v, lite skateskidåkning med hundarna har det oxå blivit, samt simning då vi jobbar helg (varannan helg)
    Är bara i v 10 ännu…

    Går lång prommis varje dag med hundarna och går gärna i terrängen och där det finns lite backar :)

    Det första jag gjorde när jag gjort mitt test var att söka på nätet på ”träning och graviditet”. Hittade en bra sida där en tjej som tränade kampsport skrev en del tankar…

    MEN säkerligen finns det många här som har fått barn och kanske kan dela med sig av tips, tankar och hur Ni tränade.
    Hade varit kul att läsa nån gymtränande/ lite mer än motionstränande tjejs blogg tex.. Alla tips på länkar/sidor tas tacksamt emot…

    Ha det gott!

    #676188

    Har inte så mycket att tillföra förutom GRATTIS :emo-thumb.

    #676189

    Får börja med att säga GRATTIS :up: På ett annat forum finns det en tjej som skriver ”graviditetsträningsjournal” (herregud vilket ord :D) Länk här: [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97078] För att se bilder och skriva inlägg osv måste du vara medlem men läsa kan man göra utan medlemsskap.

    Dessutom finns det en gammal journal skriven av en tjej som även är medlem här på detta forumet (hon heter Tete här och Ironbabe på det andra forumet) Hon loggade sin träning under den senare delen av graviditeten. Hon har även tävlat (i AF) så har du frågor om träning och graviditet så ska du fråga henne! Hon vet ALLT :emo-thumb Länk här: [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=56780]

    Lycka till nu!!!

    #676190

    Tack Pinglan… ska genast läsa…:)

    #676191

    Har läst på Kolozzeums forum, men nån som förstår sig på detdär forumet… jag har ingen rätt att skriva eller svara på inlägg trots att jag är inloggad….?
    Så nog är det här ett enklare forum alltid…

    #676192
    emmalu wrote:
    Har läst på Kolozzeums forum, men nån som förstår sig på detdär forumet… jag har ingen rätt att skriva eller svara på inlägg trots att jag är inloggad….?
    Så nog är det här ett enklare forum alltid…

    Ja, och i många fall slår det tillbaka på modsen.

    Och grattis för fan!

    #676193
    emmalu wrote:
    Har läst på Kolozzeums forum, men nån som förstår sig på detdär forumet… jag har ingen rätt att skriva eller svara på inlägg trots att jag är inloggad….?
    Så nog är det här ett enklare forum alltid…

    Hmmmm, det låter väldigt konstigt!! Kolozzeum är inte svårare än det här forumet…är du säker på att du var inloggad när du försökte skriva inlägg??

    #676194

    GRATTIS vad roligt:)
    Håller med ovan här läs TeTe:s journal:up:

    #676195

    Jag känner mej rätt gravid efter 3 dagars överätande, vad sa ni att tråden hette?

    :D

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.