Halsfluss, huskurer?

Home Forums Repan Halsfluss, huskurer?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 49 total)
  • Author
    Posts
  • #667811

    Tja,

    ligger hemma med skyhög feber och halsfluss. Mår mer avskyvärt djävla dåligt än jag gjort på många år, så jag tänkte att mina huskurerande träningstroll möjligen kunde ha ett kort i stöveln på den här fronten. Feber skiter jag i, balans är ändå överskattat. Men halsontet, svullnaden, vad fan ska jag göra åt det? Har bunkrat upp med Cocilliana-etyfin, Citodon, Alvedon och Iprén.

    Berätta om ni har några bra knep mot vidrigt halsont.

    Inte ätit sedan i tisdags, vågen säger nu 69kg, temperaturen i morse var 40,5 och jag har legat och gormat ner i kudden halva natten. Det kanske ger en bild av ungefär hur öppen jag är för förslag, så faktum är att om någon hävdar att typ krigsdans och diskmedel är en bra idé är jag nog inte sen att stämma in.

    Jag skiter i om det är äckligt. Så länge jag slipper kaffe och fisk så är jag nöjd. 😥

    #77559
    #667812

    Glass är rätt skönt för halsen när man har halsfluss, det tyckte jag iallafall :)

    Sen funkar nyponsoppa utomordentligt som föda tills det ger sig. Många liter blir det, men det är föda.

    #667813

    Hur jobbigt det än må vara så är kosten fruktansvärt viktig, suttit själv med halsont och hög feber. Maten är inte kul men är mer än glad att jag tvingade ner skiten.

    Blåbär innehåller mycket fytokemikalier och något jag brukar lägga in, placebo eller inte, tror man att man blir frisk kanske man blir lite gladare iaf ;)

    Honung, nötter, te, röd solhatt(esperitox).

    Krya på dig!

    #667814

    Nötter? Är du helt djävla från vettet pojk? Ska jag inte börja behandla träningsvärk med isspett samtidigt? Aldrig i livet. Dricker jag vatten vrålar jag spontant rätt ut för att det gör så ont att svälja, nötter lär inte gå hem. :D

    Lyssna på den vise MaQue istället, han tar den lugna gatan.

    Nyponsoppa you say? Det låter fan bra iofs. Glass har jag. Hmm… Tackar, off to skafferiet. Undrar om vi har nyponsoppa hemma. Det borde vi ha. Åtminstone sånt där gammalt pulver som håller i typ 100 år.

    #667815
    Marcus Syvertsen wrote:
    Nötter? Är du helt djävla från vettet pojk? Ska jag inte börja behandla träningsvärk med isspett samtidigt? Aldrig i livet. Dricker jag vatten vrålar jag spontant rätt ut för att det gör så ont att svälja, nötter lär inte gå hem. :D

    Lyssna på den vise MaQue istället, han tar den lugna gatan.

    Nyponsoppa you say? Det låter fan bra iofs. Glass har jag. Hmm… Tackar, off to skafferiet. Undrar om vi har nyponsoppa hemma. Det borde vi ha. Åtminstone sånt där gammalt pulver som håller i typ 100 år.

    Lider med dig och hoppas att alla av kvinnligt släkte i din närhet, inser att du faktiskt ÄR SVÅRT SJUK och att de sparar sina spydigheter om barnafödande och sånt mesigt till andra tider.

    Den magiska formeln är nyponsoppa (eller blåbärssoppa) OCH glass. Var för sig är de dunder, men tillsammans får du synnergieffekter du inte kunnat ana. Frisk på ett kick!

    #667816

    calippo och piggelin! Skicka någon vänlig själ att löpa isglass åt dig.

    Sen bedövar du halsen rätt bra med en rejäl skvätt whisky- sover gott gör man också sen

    #667817
    Pepz wrote:
    calippo och piggelin! Skicka någon vänlig själv att löpa isglass åt dig.

    Sen bedövar du halsen rätt bra med en rejäl skvätt whisky- sover gott gör man också sen

    Drack nyss en morfinbaserad hostmedicin så alkohol är nog ingen bra idé… Piggelin säger du? Det låter iofs riktigt vettigt. Det ska jag ge ett försök. Jennifer får råka ICA på väg hit.

    Och JP, du hävdar blåbärssoppa/nyponsoppa och glass? I love it. Min dag är räddad.

    Jennifer har varit utomordentlig faktiskt, hon har erbjudit sig att åka och ta en plojfotografering jag skulle kört egentligen, och ska ut och härja i vida världen bara för att vara snäll och hjälpa till. Jag är evigt tacksam, ett omhändertagande fruntimmer som inte skäller på en om hur hemskt det är att ha mens. It’s wonderful.

    Btw, ett ganska litet (bra mått, jag vet) shotglas är typ 20ml va? Hittade inga mått hemma, så jag tog det som fanns haha. Blev ungefär ett halvt shotglas med medicinen, man skulle ha 10ml. Borde funka skapligt.

    Nyponsoppa nästa. 8)

    #667818
    Quote:
    Och JP, du hävdar blåbärssoppa/nyponsoppa och glass? I love it. Min dag är räddad.

    Av erfarenhet vet jag att detta funkar ypperligt.

    Efter måltiden går du till farsans barskåp och letar upp en flaska konjak. Häll upp en försvarlig skvätt och njut sedan av surfandet på vågen av fina druvor som destillerats enligt hundraåriga traditioner.

    Konjak botar det mesta, för övrigt. Funkar det inte så har du hällt upp för lite i glaset. :D

    #667819

    Hur har du fått tag på alla starka mediciner? Och varför hostmedicin mot halsfluss?
    Hostar du också så tycker jag riktigt synd om dig, hosta med samtidig halsont är hemskt….

    Jag har shotglas från 10ml och upp till 80ml. så det är ju inte direkt en standardiserad enhet;)

    #667820
    Pepz wrote:
    Hur har du fått tag på alla starka mediciner? Och varför hostmedicin mot halsfluss?
    Hostar du också så tycker jag riktigt synd om dig, hosta med samtidig halsont är hemskt….

    Jag har shotglas från 10ml och upp till 80ml. så det är ju inte direkt en standardiserad enhet;)

    Med min trasiga farsa finns det mesta på hemorten. Vi har ett halvt apotek i kylskåpet, så det var ingen konst att hustla fram lite läkemanskonst. Ja, det är ju det va. Jag hostar rätt mycket till och med. Fast det la sig lite grann nu, efter det där rävjunket. Hostan är lite kruxig, faktiskt. Värst är dock att spy med halsont, för jag blir så arg när jag spyr att jag verkligen skriker ut allting haha. Men det har jag inte gjort sedan inatt, så det är lugnt.

    Nej jag vet, jag tog det minsta jag hittade och fyllde upp till hälften. Tyckte att det påminnde lite grann om 2cl-måttet på en sån drink-pryl. Vet inte om det inte blev liiiite mycket kanske, men så farligt är det inte. Så nu kör jag halstabletter till 100 och inväntar nyponsoppa från flickvän.

    Vem fan shottar 8cl förresten? :D

    Jon Larsson wrote:
    Av erfarenhet vet jag att detta funkar ypperligt.

    Efter måltiden går du till farsans barskåp och letar upp en flaska konjak. Häll upp en försvarlig skvätt och njut sedan av surfandet på vågen av fina druvor som destillerats enligt hundraåriga traditioner.

    Konjak botar det mesta, för övrigt. Funkar det inte så har du hällt upp för lite i glaset. :D

    Komiskt, Jon. Det var min första tanke i morse också. Jag skulle ha skippat hostmedicinen och supit mig full istället. Då hade allt det här varit bättre. Fast samtidigt hade det sugigt EPISKT att vakna bakfull med halsfluss imorgon haha.

    Men glass och nyponsoppa får det bli. Ska be någon som är på ingång att handla med sig supplies.

    Hjälpsamma gökar allihopa! Fan vad glad jag blir. :)

    #667821

    Citodon skulle inte jag rekommendera i någon högre utsträckning, då en av bieffekterna kan innebära svullnad i hals och svalg… Vilket kanske säger sig själv inte är något att eftersträva om man har åkt på en sväng halsfluss. :D

    Sen angående nyponsoppan så skulle åtminstone jag undvika det allra sötaste och sliskigaste märket, då av egen erfarenhet så ger inte socker så mycket när det är bakterier det handlar om.

    #667822

    En arbetskompis gjorde en hemmabryggd på varm mjölk med lök i. Hurvida det faktiskt fungerade kan jag inte uttala mig om. Det smakar nog illa iaf.

    Krya på dig!

    #667823

    Mitt tips är honung och färskpressade juicer – helst på apelsin. Krya på dig!

    #667824

    Åderlåtning är en beprövad metod :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 49 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.